نمایشگاه دائمی آثار رضوی آغاز به کار کرد

معاون فرهنگی کانون از نمایشگاه دائمی آثار برگزیده‌ و منتخب جشنواره‌ی رضوی سیزدهم و چهاردهم در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قم خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ی رضوی ترویج حس دینی در بین کودکان و نوجوانان است که به همین منظور برای سال آینده‌ی این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی با موضوع رضوی همراه با نشست‌های تخصصی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به حضور مدیرعامل کانون در اختتامیه‌ی چهاردهمین جشنواره‌ی رضوی افزود: در این جشنواره مدیرعامل توصیه کرد تا پایگاهی برای متمرکز کردن آثار رضوی ایجاد شود و در اختیار مربیان و اعضا قرار گیرد.
قمرزاده یکی از دلایل ایجاد نمایشگاه در شهر قم را نسبت خواهری و برادری حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و امام رضا (علیه‌السلام) دانست و گفت: با توجه به فضای مناسب و تناسب موضوعی، مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قم نیز شرایط مناسبی را برای برپایی این نمایشگاه ایجاد کرد.
معاون فرهنگی کانون این نمایشگاه را حاصل تلاش‌های صمیمانه‌ی مربیان کانون و اعضای آن دانست و افزود: این نمایشگاه با هدف پرورش فکر و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در قالب‌های نقاشی، خوشنویسی، نشریه دیواری، هنرهای دستی با موضوع رضوی طراحی و اجرا شده است.
قمرزاده در ادامه گفت: در این نمایشگاه محلی برای حفظ و نگهداری مجموعه‌ آثار رضوی ایجاد شده است که هر سال آثار جدید جایگزین آثار سال گذشته می‌شود.
در حال حاضر این آثار در سه گروه سنی 7 تا 10سال، 11 تا 13 سال، 14 تا 17 سال و مربوط به دو دوره‌ی جشنواره‌ی رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
گفتنی است این نمایشگاه برای بازدید عموم آزاد است.