انجمن‌های تخصصی برای اعضای کانون راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست با اعضای مراکز کانون تبریز گفت: انجمن‌های تخصصی علمی، ادبی و تئاتر راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نشست با اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان آذربایجان‌شرقی در مجتمع فرهنگی‌هنری شهر تبریز با بیان این مطلب افزود: با راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی در موضوع‌های مختلف می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که اعضای نوجوان در هر زمینه‌ای علاقه داشتند بتوانند فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: من به هر شهر یا استانی که سفر می‌کنم، به نشست با اعضای نوجوان خیلی راغب هستم. چراکه در این گفتگوها ما با نیازها و گرایش‌های شما بیشتر آشنا می‌شویم.
مدیرعامل کانون اضافه کرد: من پیشنهادها و انتقادهای شما را یادداشت و در جلسه‌هایی که با شورای سیاست‌گذاری کانون داریم، آن‌ها را مطرح می‌کنم.
حاجیان‌زاده خطاب به اعضای مراکز کانون تبریز گفت: از صحبت‌های شما نتیجه گرفتم که کانون در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی‌تان، نقش به‌سزایی داشته است. همچنین این‌که وقتی به کانون می‌آیید و با کتاب‌های کانون انس پیدا می‌کنید، دست‌آورد بزرگی برای ما به‌شمار می‌آید. شما بچه‌های کانونی به لحاظ این‌که با کتاب و خواندن و نوشتن بیش‌تر سر و کار دارید، می‌‌توانید خوب صحبت کنید، خوب تحلیل کنید و در جامعه هویت خود را پیدا کنید.
مدیرعامل کانون در بخش دیگری از سخنانش به اعضای مراکز کانون تبریز تأکید کرد: دنیایی از تجربه و ایده در شما وجود دارد که برای من ارزشمند است.
مشاور عالی مدیرعامل نیز در سخنان کوتاهی خطاب به اعضای کانون گفت: مطمئن باشید ما با همه وجودمان برای رفع خواسته‌های شما تلاش می‌کنیم چراکه همه دارایی ما، شما هستید. از این همه شعور و اشتیاق‌تان تشکر می‌کنم. انرژی مضاعفی به ما دادید. بچه‌هایی هستید که قدردان کتابید و حال مربیان کانون را خوب می‌کنید.
محمدعلی شامانی در ادامه افزود: جهان فردا از آنِ علوم انسانی است. نه تنها فلاسفه بلکه مهم‌ترین ارکان حوزه علوم انسانی که جهان فردا را می‌سازند، نویسنده‌ها و شاعران هستند.
شامانی همچنین تصریح کرد: آدم‌های موفق دنیا تک بُعدی نیستند. بزرگ‌ترین نویسنده‌های رمان دنیا، آدم‌های بزرگی در رشته‌های خودشان بودند، اما خالق جذاب‌ترین رمان‌های خواندنی دنیا شدند.
در بخشی از این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز گفت: آموزش و پرورش این استان با کانون پرورش فکری همکاری‌های خوبی دارد و اقدام‌هایی نیز تاکنون صورت گرفته است.
جعفر پاشایی در ادامه خاطرنشان کرد‌: از تمامی ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان به ویژه در روستاهای محروم استفاده خواهیم کرد و ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد می‌کنیم تا بچه‌هایی پویا و اثربخش تربیت کنیم.
این نشست، در روز دوم دی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برگزار شد.