همراهی گام به گام مربیان با سیاست‌های کلان کانون

سیاست‌های کلان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست مربیان و در مراکز فرهنگی‌هنری عملیاتی و اجرا می‌شود و بر همین اساس در تدوین سند چشم‌انداز کانون از دیدگاه‌های مربیان و کارشناسان بهره‌مند شده‌ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جمع مربیان فرهنگی با بیان این‌ مطلب که راهبردها با هم‌فکری مربیان در جریان سفرهای استانی و برگزاری جلسات با آنان تدوین شده است، گفت: اجرای این سیاست‌ها - که قرار است به زودی منتشر شود - به جهت رشد و اعتلای کانون در کتاب‌خانه‌ها به عهد‌ه‌ی مربیان است چراکه آن‌ها می‌توانند گام‌به‌گام در اجرایی کردن این سیاست‌ها قدم بردارند.
وی فراگیری مخاطبان کانون را از بندهای اصلی این سند چشم‌انداز دانست و ادامه داد: با اجرای طرح «کانون مدرسه» شرایطی فراهم شده است تا علاوه بر اعضای کانون فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی‌هنری در اختیار سایر کودکان و نوجوانان قرار گیرد.
حاجیان‌زاده اضافه کرد: اجرای این طرح از ابتدای سال تحصیلی 1395 در سراسر کشور آغاز شده و با استقبال خوبی همراه بوده است.
مدیرعامل کانون در این نشست به طرح کانون نمایش و اکران فیلم‌های کودک در سالن‌ سینماهای سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: کانون در اجرای این طرح علاوه بر سامان‌دهی اکران فیلم‌های کودک به دنبال معرفی کانون و تولیدات آن به خانواده‌ها است.
وی توجه به خانواده‌ها را یکی دیگر از بندهای اصلی سند چشم انداز کانون برشمرد و  گفت: زمانی که اعضا در مراکز حضور دارند با معرفی کتاب‌ها و نمایش فیلم‌های مناسب و برگزاری کارگاه‌های توجیهی برای خانواده‌ها شرایطی را ایجاد کنیم تا علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون قدم مناسبی نیز در جهت ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها برداشته شود.
مدیرعامل کانون راه‌اندازی پرتال کودک و نوجوان را از دیگر اقدامات در مسیر گسترش ارایه خدمات کانون به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها دانست و افزود: این پرتال با هدف ارایه‌ی محتوای مناسب علاوه بر مخاطبان داخل کشور می‌تواند برای کودکان و نوجوانان ایرانی سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.
توجه به رویکردهای دینی و انقلابی از دیگر مفاهیمی بود که مدیر عامل کانون به آن اشاره و به مربیان فرهنگی تاکید کرد: یکی از اهداف ما در کانون تربیت نسلی آگاه و دین‌دار است و این مفاهیم می‌بایست در تولیدات و فعالیت‌های ما وجود داشته باشد و در جهت تبین آن قدم برداریم.
وی در پایان گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ها در کانون صرفا رقابت و شناساندن برترین‌ها نیست بلکه این رویدادها باید در جهت تقویت فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای باشد و جشنواره‌ها باعث پیشرفت فعالیت‌ها شود.
نشست مربیان فرهنگی کانون سراسر کشور با حضور مدیرعامل کانون و رضا قمرزاده معاون فرهنگی روز 12 دی 1395 در سالن کنفرانس شماره 1 مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری تهران برگزار شد.