دیدار مدیرعامل کانون با هیات انتخاب دهمین جشنواره پویانمایی

علیرضا حاجیان‌زاده ضمن گفت‌وگویی کوتاه با هیات انتخاب دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، از آرشیو و بخش‌های مختلف دبیرخانه‌ی این رویداد بزرگ هنری نیز دیدن کرد.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، مدیرعامل و معاون تولید کانون عصر روز سیزدهم دی در جمع هیات انتخاب جشنواره ‌بین‌المللی پویانمایی تهران حاضر شدند و در جریان آخرین خبرهای این جشنواره قرار گرفتند.
حاجیان‌زاده در بین اعضای هیات انتخاب، گفت: «جشنواره پویانمایی تهران از اعتبار بین‌المللی برخوردار است و در نحوه‌ی اجرا و داوری، جشنواره‌ای حرفه‌ای محسوب می‌شود.»
او به تجهیز سینماهای کانون در چند ماه گذشته اشاره و این هم‌زمانی را مهم تلقی کرد، چرا که سینمای کودک با اکران انیمیشن می‌تواند رونق دوباره‌ای بگیرد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام اکران هم‌زمان انیمیشن‌های این جشنواره در سینماهای کانون سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد ‌فعالیت‌های این دبیرخانه که تاکنون با کیفیت بالایی انجام شده است امسال نیز جشنواره‌ی متفاوتی را رقم بزند.
مناف‌ یحیی‌پور نیز در ادامه‌ی سخنان مدیرعامل و در تکمیل توضیح‌های دبیر جشنواره، افزوده شدن بخش موشن‌گرافیک به این جشنواره را قدم مثبتی عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره پویانمایی، علیرضا حاجیان‌زاده و مناف یحیی‌پور را همراهی کرد.
دبیر دهمین جشنواره پویانمایی تهران ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان به توضیح فرآیند انتخاب اولیه آثار برای ورود به بخش مسابقه پرداخت.
او با معرفی هیات انتخاب جشنواره متشکل از «وحید نصیریان»، «حسین شیخ‌الاسلامی»، «فرخ یکدانه»، «محمدامین همدانی»، «امیر مهران»، «سعادت رحیم‌زاده» و «غلامحسین کریمی‌دونا» از پایان کار این بخش تا آخر این هفته خبر داد.
او اضافه کرد که برنامه‌های جشنواره تا الان بر طبق زمان‌بندی‌ها پیش رفته است و داوری بخش بین‌الملل با حضور داوران جهانی و پیش از افتتاحیه‌ی جشنواره آغاز خواهد شد.
در ادامه‌ی این دیدار هیات انتخاب نیز در مورد کیفیت جشنواره سخن گفتند و این دست اتفاق‌ها را سبب تعالی هنر انیمیشن در ایران دانستند.
در بخش دیگری از این برنامه حاجیان‌زاده از آرشیو جشنواره دیدن کرد. در این آرشیو تمامی آثار به نمایش در آمده طی دوره‌های گذشته‌ی‌ جشنواره نگه‌داری می‌شود.
کریمی‌صارمی در توضیح دیگر فرآیندهای جشنواره به اکران این فیلم‌ها با طبقه‌بندی مخاطبان مرتبط و غیرمرتبط اشاره داشت. او سینماهای فلسطین، سینما تئاتر کانون و سالن‌های غدیر و شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون را محل اکران فیلم‌ها معرفی کرد و از آغاز واگذاری غرفه‌های این رویداد هنری خبر داد.