هشت پویانمایی‌کانون در جشنواره ویسامبور فرانسه به نمایش درآمد

هشت پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ویسامبور» فرانسه نمایش داده ‌شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهار پویانمایی کانون در بخش مسابقه و چهار پویانمایی دیگر در بخش غیرمسابقه‌ای این جشنواره برای علاقه‌مندان هنر نمایش داده شد. 
بر همین اساس، فیلم‌های «سایه‌ای که نور شد» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در بخش مسابقه رسمی و «ماه من، ماه ما» به نویسندگی و کارگردانی محمد ناصری در بخش مسابقه‌ی داوران کودک، این رویداد هنری به نمایش در آمد.
هم‌چنین، پویانمایی‌های «پدربزرگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در بخش مسابقه‌ی داوران نوجوان و «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی در بخش مسابقه‌ی رسمی این جشنواره، در کنار 150 فیلم کوتاه و بلند نمایش داده شد.
بر این اساس، در بخش غیررقابتی نیز مجموعه «وای یک دوست جدید پیدا کردم» شامل چهار فیلم کوتاه پویانمایی کانون با عنوان «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی، «ماه مهربان» اثر نازنین سبحان سربندی و «قصه‌های یک خطی (4 و 5)» اثر بهزاد فراهت اکران شد.
همچنین دو پویانمایی غیرکانونی از همین مجموعه با عنوان «پیریکانتا» به کارگردانی نگاره حلیمی از ایران و «کراوات» (محصول کشور بلژیک)، برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.
مجموعه «وای یک دوست جدید پیدا کردم» با مضمون دوستی است که در بازار بین‌المللی فیلم کن نخستین بار رونمایی شد و اکران آن از ماه سپتامبر در سینماهای کشور فرانسه آغاز شده است.
نمایش این فیلم‌ها با حضور کارگردانان، تهیه‌کنندگان، توزیع کنندگان و منتقدان بسیاری از سراسر دنیا در روزهای 24 آبان تا 2 آذر سال 1395 در شهر «ویسامبور» کشور فرانسه ارایه شد.
در عین حال، فیلم‌های بلند و کوتاه انیمیشن بخش مسابقه در قالب 14 برنامه برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.
«بخش بزرگ‌داشت برای تاکاهاتا ایسائو» از کشور ژاپن و «جرزی کوشیا» از لهستان، برگزیدگان جشنواره و مستر کلاس «جی ری بارتا» از جمهوری چک و «نورمن روجر» از کانادا از برنامه‌های جنبی این جشنواره بین‌المللی است.
گفتنی است «سایه‌ای که نور شد» آخرین اثر نازنین سبحان سربندی چندی پیش نیز در بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان بالای 9 سال در کنار فیلم‌هایی از کشورهای نروژ، استرالیا، جمهوری چک و جشنواره نانسی فرانسه به نمایش درآمد.