کد خبر: 238988
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
انتشار ویژه‌نامه هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون

ویژه‌نامه الکترونیکی هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه‌نامه مجموعه‌ای از پیام‌ها، گزارش‌ها و مقاله‌های تخصصی در حوزه پژوهش گردآوری شده است.
این ویژه‌نامه با پیام علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در مورد گسترش روی‌کرد پژوهش مداری، به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری اساسی در رشد و توسعه به ویژه در عرصه‌های فرهنگی، آغاز شده است.
در ادامه پیام‌های محسن فضلی معاون فرهنگی، بهمن کاظمی مدیرکل آموزش و پژوهش و بهاره بهداد دبیر جشنواره هفته پژوهش با تاکید بر ضرورت پژوهش در کانون نوشته شده است.
بر همین اساس، در این ویژه‌نامه گزارش‌هایی از فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در مدیریت پژوهش کانون هم‌چون «طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی»، «طرح تحقیق ارزش‌یابی پانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی در سال 1392»، «طرح توسعه‌ی اقدام‌پژوهی و نهاد اقدام‌پژوهی»، «نشست‌های علمی ترویجی»، «روشنان، مجله‌ی تخصصی ادبیات کودک و نوجوان» و «عملکرد استان‌ها در هفته‌ی پژوهش» گنجانده شده است.
همچنین مقاله‌های «نقد و ساحت اندیشه»، «کاستی‌های گزارش پژوهش در عمل»، «ادبیات کودک: میراثی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «برخی نکات مهم در بازنگری آموزش‌های بدو خدمت مربیان فرهنگی کانون»، «نگاهی به مقوله‌ی فعالیت‌های فرهنگی – تاریخی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و «فرضیه و اشتباهات رایج در تدوین آن» در این ویژه‌نامه منتشر شده است.
بر اساس این خبر، گزارشی از مرکز آموزش علمی کاربردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از مطالب این ویژه‌نامه را به خود اختصاص داده است.
در پایان این ویژه‌نامه گزارشی از تاریخچه جشنواره هفته پژوهش، چکیده‌ی آثار برگزیده‌ی بزرگ‌سال در ششمین جشنواره‌ی هفته‌ی پژوهش و برگزیدگان آثار پژوهشی و طرح توسعه‌ی اقدام پژوهی سال  1392به چشم می‌خورد.
این ویژه‌نامه از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 148 صفحه pdf به سردبیری بهاره بهداد و طراحی گرافیک و صفحه‌آرایی سحر ترهنده تهیه شده است.
مطالب این نشریه توسط خسرو آقایاری، اقبال قاسمی پویا، بهاره بهداد، فروغ علی‌شاهرودی، افسون امینی، لادن تفضلی‌فرد، پروانه سیاح و لادن شایانفر، مینو برادر، کبری و زهرا شهودی، ناهید مظفری و... به رشته تحریر در آمده است.
این نشریه از طریق سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir  نیز قابل مشاهده است.

دریافت فایل نشریه از این‌جا