تقویت مهارت گفتاری با دوره‌های نوین آموزش زبان کانون

کانون زبان ایران از ترم زمستان 1395 شیوه‌ی ارتباط محور را جایگزین روش آموزشی قبلی دوره مکالمه خود می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از این پس بسته‌ی آموزشی جدید (سری  ACT) که بر اساس شیوه‌ی آموزشی ارتباط محور تهیه و تدوین شده است برای دوره‌ی مکالمه در کانون زبان ایران به کار گرفته خواهد شد. دفتر معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران اعلام کرده است این دوره مختص زبان‌آموزان بزرگ‌سال (14 سال به بالا) خواهد بود. این افراد باید از دانش مقدماتی زبان انگلیسی در حد پایان سطح Basic2 بهره‌مند باشند.
بر این اساس کتاب‌های این دوره به ترتیب از ACT1 به صورت متناوب وارد سامانه‌ی آموزشی می‌شود و شامل 10 سطح و پنج مقطع آموزشی (مبتدی، پیش متوسطه، متوسطه، فوق متوسطه و پیشرفته) است.
دفتر معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران همچنین اضافه کرد: دوره‌ی جدید مکالمه‌ی ویژه در مقطع پیشرفته به صورت کلاس‌های بحث آزاد ارایه خواهد شد و پس از پایان موفقیت‌آمیز هر مقطع به زبان‌آموزان گواهی‌نامه‌ی پایان آن مقطع اعطا می‌شود.
گفتنی است تکیه بیشتر بر تقویت مهارت گفتاری شیوه‌ی آموزشی این دوره‌هاست تا بر اساس آن فرصت کافی برای مشارکت فعال زبان‌آموزان در کلاس فراهم آید.
افرادی که سابقه‌ی یادگیری زبان را داشته باشند و پس از یک وقفه‌ی نسبتا طولانی مایلند دانش زبانی خود را به روزرسانی کنند، فارغ‌التحصیلان دوره‌های عادی کانون زبان که تمایل دارند ارتباط خود را با زبان انگلیسی حفظ کرده و به ویژه از نظر مکالمه نیاز به تمرین و آموزش بیشتری دارند، افرادی که به دلیل ضرورت ارتباط مداوم یا مسافرت به کشورهای خارجی انگلیسی زبان علاقه‌مند به کسب و یا پیشبرد مهارت گفتاری به ویژه در مکالمات روزمره هستند و داوطلبان شرکت در امتحانات پیشرفته‌ی بین‌المللی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.
زبان‌آموزان می‌توانند این بسته آموزشی را از ترم زمستان 1395 از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تهیه کنند.