به همت مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون،  کودکان روستایی جدیدترین تولیدات کانون  را در زمینه کتاب می‌خوانند

عبدالرضا صمدی در جریان بازدید از فعالیت‌های کتاب‌خانه سیارروستایی طبس گفت: به همت و تلاش مربیان سیار روستایی جدید‌ترین کتاب‌های منتشر شده کانون در اختیار دانش آموزان روستاهای دور و نزدیک قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، همزمان با هفته کتاب و کتاب‌‌‍خوانی عبدالرضا صمدی از کتاب‌خانه سیارروستایی طبس‌بازدید کرد و با کودکان صمیمی و مهربان دو روستای بهشت‌آباد و احمدیه در شهرستان طبس دیدار و گفت‌وگو کرد.
در جریان این بازدید صمدی از کتاب‌خانه‌ی کلاسی دبستان ظفر بازدید کرد و گفت: نگاه فرهنگی و تفکر خوب مدیر و معلمان این مدرسه سبب شده تا کتاب‌خانه سیارروستایی کانون در شهرستان طبس درارایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی موفق باشد واین همکاری شایسته قدردانی است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی وجود مدارس را برای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارزشمند دانست واضافه کرد: تعامل و هم‌فکری سازمان‌های فرهنگی در روستا موجبات رشد فرهنگی را فراهم می‌کند و استقبال گرم کودکان این روستا نشان از فرهنگ بالای مردم این منطقه دارد.
وی یادآور شد: خوش‌بختانه مدارسی که پذیرای کتاب‌خانه‌های سیارروستایی کانون هستند با امکان دسترسی دانش‌آموزان را به جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در کانون و حوزه کودک فراهم می‌کنند و ما به این خدمت‌رسانی افتخار می‌کنیم.
صمدی از دانش‌آموزان دبستان ظفر خواست: دسترسی آنها به کتاب را یک نعمت بدانند و از آن به خوبی محافظت کنند تا کودکان بیشتری بتوانند این کتاب‌ها را مطالعه کنند.
صمدی یاد‌آور شد: ترویج فرهنگ مطالعه رسالت کانون است و مربیان نیز تلاش می‌کنند، به شیوه‌های مختلف کودکان را به مطالعه کتاب علاقه‌مند کنند.
در ادامه مهدی توکلی مدیر دبستان ظفر، ضمن قدردانی از حضور فعال و تأثیرگذار کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در روستای بهشت‌آباد گفت: دبستان ظفر 63 دانش آموز دارد که 50 نفر از آنان عضو کتاب‌خانه سیار کانون هستند و تنها دانش‌آموزان پایه‌ی اول هنوز به عضویت این کتاب‌خانه در نیامده‌اند.
وی هم‌چنین خواستار تجهیز کتاب‌خانه کلاسی دانش‌آموزان به همت کانون شد که مدیر کل کانون استان در این زمینه قول مساعد داد.
 
همراهی مربی کتاب‌خانه سیار روستایی با معلمان باعث پیشرفت سطح تحصیلی دانش آموزان است
 غلام‌رضا عبدالهی، ‌معلم پایه سوم و پنجم این دبستان با بیان خاطره‌ای از همکاری و همراهی مربی کتاب‌خانه سیارروستایی طبس تشکر کرد و گفت: حضور کتاب‌خانه سیار روستایی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و به نوعی کتاب‌خانه سیار همراهی مطمئن برای آموزش بهتر و مفید در سطح مدارس است.
وی ادامه داد: برای درس کتاب‌خانه مرجع تلاش بسیاری شد تا از کتاب‌خانه عمومی شهرستان این کتاب‌ها را به امانت بگیرم امّا موفق نشدم، زمانی که با مربی سیار کانون محمد صفاری مهربان مشکل را طرح کردم، فردای همان روز تعدادی از کتاب‌های مرجع‌ کتاب‌خانه‌ی کانون در شهرستان طبس به صورت امانت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، بنابراین آن‌ها به خوبی‌ و  از نزدیک با کتاب‌های مرجع آشنا شدند که برای من بسیار ارزشمند بود.
 
بیش از 900 نفر از کودکان 15 روستای طبس  عضو کتاب‌خانه سیار کانون هستند
محمد صفاری مهربان طی این بازدید اعلام کرد: در حال حاضر کتاب‌خانه سیارروستایی طبس با وجود 909 عضو که 388 نفر از آن‌‌ها دختر و 521 نفر از آن‌ها پسر هستند به کودکان 15 روستا در 17 مدرسه خدمات فرهنگی هنری و ادبی شامل امانت کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، نمایش فیلم و.... ارایه می‌کند.
به گفته‌ی صفاری مهربان،‌ اعضای کتاب‌خانه‌ی سیارروستایی طبس از آغاز سال 92 تاکنون 4185 جلد کتاب به امانت گرفته‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به استقبال خوب کودکان در روستاهای طبس اشاره کرد و گفت: در سال جاری 137 عضو جدید به جمع اعضای کتابخانه‌ی سیار کانون پیوستند و 176 نفر عضویت خود را تمدید کرده‌ا‌ند تا هم‌‌چنان از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.
این بازدید که با همراهی ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان ومربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس عفت السادت مهاجری صورت گرفت با حضورعبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در روستای احمدیه و دیدار و گفت‌وگو با 15 دانش‌آموز  دبستان فاطمه محمدی‌نژاد که همه عضو کتاب‌خانه سیار کانون بودند ادامه یافت.
برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «محرم و حضور من در هیأت‌های مذهبی» یکی از برنامه‌های کتاب‌خانه سیار روستایی طبس بود.
دیدار با مدیر آموزش و پرورش، بازدید از مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 طبس، حضور در مراسم تقدیر از خانواده‌های علاقه‌مند به کتاب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه‌ی مدیرکل کانون خراسان جنوبی به شهرستان طبس در هفته کتاب و کتاب‌خوانی بود.
هفته کتاب در سراسر کشور از25 آبان آغاز و تا 2 آذرماه 1392 ادامه دارد.