آیین تجلیل از خانواده‌ها و اعضای کتاب‌خوان طبس برگزار شد

هم‌زمان با هفته‌ی کتاب آیین تجلیل از خانواده‌های طبسی که به مطالعه‌ی کتاب علاقه‌مندهستند و فرزندان خود را به مطالعه تشویق می‌کنند در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، مراکز فرهنگی هنری شماره1 و2 طبس به منظور تشویق اعضای کتاب‌خوان و خانواده‌هایی که به مطالعه‌ی کتاب فرزندان خود اهمیت می‌دهند، ویژه برنامه تجلیل از خانواده‌ها و اعضای کتاب‌خوان را با حضور عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب‌های حوزه کودک برگزار کرد.
مدیر کل کانون استان با حضور در جمع خانواده ها و اعضا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری آقا امام حسین (ع) از بچه های طبسی به خاطر درک و شعوراجتماعی و فرهنگی‌شان تقدیر کرد.
صمدی اضافه کرد: رفتارهای خوب کودکان طبسی نشان از حضور آنان در خانواده‌هایی است که اهل فرهنگ، هنر و ادب هستند و به همین دلیل فرزندان آن‌ها نیز از درک بالایی نسبت به محیط پیرامون خود وروابط اجتماعی برخوردارهستند.
وی علاقه‌مندی به مطالعه‌ی کتاب،ادب، مهربانی کودکانه و انس و الفت صادقانه را از صفات بچه‌های طبس برشمرد و گفت: این صفات وظیفه مسوولین را در برابر کودکان سنگین می‌کند.
مدیر کل کانون در عین حال ادامه داد: آموزش و پرورش در مقابل این کودکان مسوول است و باید به نحوه‌ی انتقال پیام‌ها آموزشی و تربیتی توجه بیشتری داشته باشد و نهادهای فرهنگی و مؤسسه‌های غیر رسمی نیز باید شرایطی را فراهم کنند که کودکان فرصت حضور در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را داشته باشند، زیرا در هرکدام از این فعالیت‌ها بخشی از استعدادهای کودکان شکوفا می‌شود.
صمدی در بخش دیگری ازسخنانش گفت: امروزه امکانات آموزشی، تبلیغی کودکان را احاطه کرده است و فرصت اندیشیدن را از کودکان گرفته است و در این شرایط وظیفه‌ی آموزش و پرورش و خانواده‌ها بسیارمهم است.
مدیر کل کانون تأکید کرد: مطالعه کتاب تأثیرات عمیقی بر رشد اندیشه‌ها و مهارت‌های کودکان و نوجوانان دارد، ما مسلمان هستیم و قرآن وکتاب‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در اختیار داریم و وظیفه‌ی ماست برای مطالعه فرزندانمان برنامه‌ریزی کنیم و آن‌ها را به کتاب‌خوانی عادت بدهیم.
وی تصریح کرد: وظیفه کانون تقویت روحیه‌ی کتابخوانی است و امانت کتاب سنت پسندیده‌ای است که باید ترویج پیداکند.
صمدی از اعضای کتاب‌خوان برتر مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو طبس که در این مراسم حضور داشتند، خواست دوستان خود را به مطالعه‌ی کتاب تشویق کنند و در مقاطع تحصیلی بالاتر به نقد و بررسی کتاب‌ها بپردازند.
در ادامه اعضای حاضر از عبدالرضا صمدی که نویسنده‌ی کتاب «خاله رعنا و عمه نساء »می‌باشد، سوالاتی را پیرامون کتاب مطرح کردند و این کتاب را به نقد و بررسی گذاشتند و مدیر کل کانون خراسان جنوبی به سوالات آنان پاسخ داد. کتاب «خاله رعنا و عمه نساء» قریب به 20 سال پیش منتشر شده است و هم‌چنان کتاب مورد علاقه‌ی کودکان خراسان جنوبی است ، بررسی آماری کتاب‌های پرخواننده دراستان خراسان جنوبی نشان داد این کتاب رتبه بیستم را در میان کتاب‌های پرخواننده به خود اختصاص داده است.
«تو نوک طلا هسنی» عنوان کتاب دیگر عبدالرضا صمدی است که در مجموعه ی کتابهای خودمان کانون قرار دارد.
در پایان تندیس گلی «خاله رعنا و گربه‌اش» که حاصل کار گروهی اعضای کارگاه سفال بود به مدیر کل کانون استان تقدیم شد.
عفت السادات مهاجری مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس، نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان برنامه گفت: هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی که با شعار «کتاب و آیینه فرهنگ و فرزانگی» در حال برگزاری است، مناسب‌ترین فرصت برای تقدیر از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.
مهاجری با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) - کتاب باغ و بوستان فرزانگان است- سخنانش را ادامه داد و گفت: والاترین هدف مربیان کانون تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه است و امروزه می‌بینیم تمام جوانان موفق همه اهل مطالعه و کسب دانش بودند تا  توانسته‌اند رتبه‌های برتر را در کنکور سراسری، المپیادها و مسابقات بین المللی و کشوری کسب کنند و افتخار آفرین شوند، بدون شک این جوانان از هر فرصتی برای مطالعه کتاب استفاده کرده‌اند وما امیدواریم مطالعه کتاب در وجود همه‌ی اقشار جامعه نهادینه شود.
 
اهدای لوح تقدیر و هدیه ی‌کتاب به خانواده‌های دوست‌دار کتاب و اهدای کارنامه دانایی به  اعضای کتاب‌خوان
در ادامه این برنامه از 10 نفر از والدین دوست‌دار کتاب با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ی کتاب تقدیر به عمل آمد و 11 نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری طبس کارنامه‌ی دانایی دریافت کردند.
جواد تقوی، وحید الهی، بهاره صفایی، فاطمه زرگریان مقدم،ملیحه محمدی مادران یا پدرانی بودند که با عشق و علاقه‌ی خاصی فرزندان خود را در مطالعه‌ی کتاب تشویق می کردند و از سوی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس معرفی شده بودند.
هم‌چنین والدین مرکز فرهنگی هنری شماره 1طبس به نام‌های زهرا طالبی مقدم،سمیرا حدادی، ملیحه یزدان پناه، لیلی نجفی و ابوالفضل علیانی والدینی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
کتاب‌خوان‌ترین اعضایی که درسال 92 بیشترین کتاب را نسبت به دیگر دوستان خود مطالعه کرده بودند کارنامه دانایی دریافت کردند و از تلاش این عزیزان در امر کتاب‌خوانی تقدیر شد.
اسامی اعضا در مرکز شماره یک طبس عبارتند از: سجاد زمان زاده،مریم یوسفیان،مریم احسانی مقدم، زینب راستینه و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس به نام‌های نگار فروزان، مبینا نظرزاده، الهه علیدادی، آیلار حسن نیا، نجمه کوهستانی طبسی، یاسمن ابراهیمی، نکار اکبری به عنوان اعضای کتاب‌خوان معرفی و لوح تقدیر قرار گرفتند.
در همین حال از محمد صفاری مهربان با اهدای لوح تقدیر و هدیه به خاطر کسب رنبه سوم کشوری در فعالیت گزارمان نویسی سال91 تقدیر شد.
اجرای نوحه خوانی، سرودن شعری با موضوع کتاب و پخش فیلم تانیمیشن خاله رعنا و عمع نساء از دیگر برنامه های این مراسم بود.
آیین تجلیل از خانواده‌های علاقه‌مند به کتاب با پذیرایی وعکس یادگاری پایان یافت.
 
بازدید مدیر کل کانون استان از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 طبس
با حضور عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان ویدا بزّی از مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 طبس بازدید به عمل آمد و مسوولین مراکز گزارشی از برنامه‌های شاخص خود در سال 92 ارایه و از برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری خود در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و ماه محرم گفتند.