پیام تسلیت کارکنان، مربیان و اعضای کانون خراسان جنوبی به مناسبت درگذشت پدر علوم ارتباطات ایران

طی در گذشت پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران، یکی دیگر از اندیشمندان خطه‌ی فرهنگ‌پرور خراسان‌جنوبی، پیام تسلیتی از سوی کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صادرشد.

درمتن این پیام آمده است:
انا لله و انا الیه الراجعون
 با درگذشت اندوه‌بار استاد فرهیخته، پژوهش‌گر برجسته و بنیان‌گذار علوم ارتباطات و روزنامه نگاری، بار دیگر سرزمین خراسان جنوبی در غم از دست دادن این استاد فاضل که عمر پر برکت خود را صرف کسب علم و ترویج آن کرد به سوگ نشسته است.
به همین مناسبت کارکنان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگذشت پروفسور کاظم معتمد نژاد را به خانواده‌ی معزز ایشان، اهالی فرهنگ دوست خراسان جنوبی و خانواده‌ی بزرگ رسانه کشور تسلیت گفته و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را مسئلت دارند.
 
کاظم معتمدنژاد در سال 1313 در شهر مود در خراسان جنوبی (شهرستان سربیشه کنونی) متولد شد. تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و قسمت دیگر را در  بیرجند و سال ششم ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذراند. نایل شد.
 در سال 1336 به اخذ درجه لیسانس و در سال 1339 به اخذ درجه دکتری در رشته حقوق قضایی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نایل شد.
  وی در زمان تحصیل در دوره کارشناسی، با مدیر وقت روزنامه کیهان -که استاد او نیز بود- رابطهٔ دوستانه‌ای برقرار کرد. وقتی استاد از دانشجویان دوره دکتری برای همکاری در کیهان دعوت کرد، معتمد نژاد فرصت را غنیمت شمرده و به محیط روزنامه وارد شد. دیری نپایید که از مترجمی زبان فرانسه، به مسوولیت گروه خارجی و مقالات ارتقا یافت.
روزنامه کیهان که به روزنامه‌نگاران تحصیل‌ کرده نیاز داشت، برای وی بورسیه‌ای از دولت فرانسه دریافت کرد.
 معتمد نژاد در دانشگاه سوربن فرانسه موفق به اخذ دکتری حقوق و علوم سیاسی و نیز دکتری تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس شد.
معتمدنژاد بنیان‌گذار علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران است که آثار زیادی در این زمینه داشت. هم‌چنین در سال 1346 دانشکده روزنامه‌نگاری را در ایران تأسیس کرد.
معتمدنژاد بعدازظهر چهاردهم آذر 1392 در بیمارستانی در تهران به دلیل بیماری درگذشت.