تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا در جشن سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون زاهدان

جشن بزرگ سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جمع خانواده‌ی معظم شهدا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان محترم استان در جمع اعضا و مربیان کانون، جشن باشکوهی در سالن سینمای کانون زاهدان برگزار شد.

به همین مناسبت مدیر کل کانون در سخنانی ضمن خوش آمدگویی ویژه به 400 کودک و نوجوان پرشور حاضر در جشن و مهمانان، خطاب به خانواده‌ی محترم شهدا گفت: بر ما منت گذاشتید و در جمع ما حاضر شدید. بی گمان انقلاب ما آرامش امروز خود را مدیون جانفشانی جوانانی، از خانواده‌ی شما عزیزان است، که برای پیروزی انقلاب و تداوم آن از جان خود گذشتند.

فرخ سالاری سپس با اشاره به فرازی از سخنان امام خمینی(ره) خطاب به جوانان گفت: مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) 36 هزار شهید در راه پیروزی انقلاب تقدیم کردند.

وی در ادامه فکر، مردم و رهبر را سه ویژگی اصلی هر انقلاب عنوان کرد و افزود: در پیروزی انقلاب ما این سه مشخصه در بالاترین حد خود وجود داشت.

سالاری همچنین با ذکر سوال‌هایی از حاضران در مورد چرایی پیروزی انقلاب و چگونگی حضور جوانان و از جان‌گذشتگی آنها، پاسخ همه‌ی آنها را رهبری عالمانه‌ی امام (ره) دانستند و اینکه به جای صدور فرمان، جوانان را به فکر کردن دعوت کردند که نتیجه‌ی آن را پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب و حضور جوانان در همه‌ی صحنه‌ها می‌بینیم .

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استانداری در سخنانی کوتاه و با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های هر انقلاب، رویش‌های انقلاب اسلامی را بسیار بیشتر از ریزش‌ها دانست و گفت: همه‌ی اینها مدیون نوجوانان و جوانانی است که فرهنگ انقلاب را درک‌کردند.

ضیایی سپس با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و نقش جوانان در آن دوران، اعتماد به جوانان را بزرگترین علت پیروزی و تداوم انقلاب دانست و اظهار امیدواری کرد: خداوند به همه‌ توفیق دهد ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشیم.

میان‌پرده‌ی طنز و مسابقه‌های متنوع با موضوع پیروزی انقلاب، اجرای سرود اعضای مرکز3 و نمایش طنز مرکز مجتمع زاهدان لحظه‌های شادی را برای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن پدید آورد.

برنامه‌ی ویژه‌ی این جشن، تقدیر از 15 خانواده‌ی شهید دوران انقلاب اسلامی شهر زاهدان، با همکاری کانون پرورش فکری استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زاهدان بود، که با حضور مسئولان صورت‌گرفت.

قابل ذکر است: معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل کمیسیون امور بانوان استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرزبانی استان در جشن انقلاب حضور داشتند.