کد خبر: 230236
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کارگاه آموزش خلاق در کانون زاهدان برگزار شد

مدرس کارگاه در جمع اعضا: یک نویسنده‌ی متوسط که هر روز می‌نویسد موفق‌تر از نویسنده‌ی تیزهوشی‌است که گاه‌گاه می‌نویسد

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، این کارگاه آموزش خلاق ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری و حوزه‌ی هنری استان برگزار شد.

بر اساس همین گزارش، در این کارگاه یک‌روزه، که 70 عضو گروه سنی " ج و د " حضورداشتند، دکتر وحید ضیایی، استاد کارگاه‌های ادبیات خلاق حوزه‌ی هنری کشور، آموزش‌هایی در زمینه‌ی نویسندگی به این‌گروه سنی ارائه داد.

ضیایی در ابتدای سخنان خود با بیان این‌جمله که: یک نویسنده‌ی متوسط که هر روز می‌نویسد موفق‌تر از نویسنده‌ی تیزهوشی‌است که گاه‌گاه می‌نویسد، از حاضران خواست که از هر فرصتی برای تمرین نوشتن استفاده‌کنند.

این کارشناس ارشد فرهنگی امور نهاد کتاب‌خانه‌های کشور در ادامه‌ی توصیه‌های خود در جمع اعضا، گفت: همیشه برای خود واژه‌هایی داشته باشید که در هر فرصتی از آنها استفاده کنید و برای این‌کار هم لازم است شما پیوسته در حال یادگیری باشید.

کشف رابطه‌ی بین اشیا، اتفاق‌ها و واژه‌ها دیگر نکته‌هایی بود که ضیایی به آنها اشاره‌کرد و افزود: رسیدن به زاویه‌ی دید نو در سایه‌ی تلاش به دست می‌آید.

وی در پایان بخش اول کارگاه بچه‌ها را دعوت به ساده دیدن، ساده فکر کردن و ساده نوشتن کرد و بار دیگر تمرین را کلید رسیدن به این‌مهم دانست.

بخش دیگر کارگاه اثرخوانی حاضران بود، که همراه شد با صحبت‌های دکتر ضیایی در مورد آثار اعضا و به این‌صورت بچه‌ها با نقد و بررسی آشنا شدند.

قابل ذکر است این‌کارگاه، دومین دوره‌ی آموزشی ادبیات خلاق ویژه‌ی کودکان و نوجوانان با همکاری حوزه‌ی هنری است که با هدف بالا بردن توانایی‌های ادبی این‌گروه سنی برگزار می‌شود.