فراخوان دوازدهمین سوگواره عاشورایی

"ایستاده برقله فضیلت ها "موضوع دوازدهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس است که هم زمان با شب شعر عاشورا در شیراز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، محورهای دوازدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس، اباالفضل العباس (ع)(معرفی ارزش ها، مکارم اخلاق، فضائل وسیره حضرت ابوالفضل(ع)) و نقش حضرت ابوالفضل (ع)درکربلا به عنوان برادر امام حسین (ع) تعیین شده است.
بر اساس این گزارش مخاطبان سوگواره اعضای کودک مراکز(درسطح کتابخانه)، اعضای نوجوان (درسطح استان)، مربیان مراکز اعم از تمام وقت و پاره وقت و کارکنان دفتر استان می باشند.
این سوگواره در بخش فرهنگی شامل: معرفی کتاب به شیوه ای خلاق وجذاب، معرفی شخصیت،نشریه دیواری (کاغذی) والکترونیکی، تحقیق و پژوهش، قصه گویی،کتاب سازی، شعرخوانی و مشاعره می باشد.
بخش ادبی سوگواره نیز در قالب شعر و داستان و دل نوشته یا نامه آثار مخاطبین را بررسی می کند. در بخش هنری دوازدهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون فارس، آثار در قالب نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، پویانمایی و نمایش عروسکی توسط دبیرخانه سوگواره مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
گفتنی است دوازدهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در روز پنج شنبه 20 آبان ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل در شیراز برگزار می شود.