کد خبر: 267766
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
بازدید 1844
افتخارآفرینی اعضای کانون گیلان در پرسش مهر

نوریه‌گیتی بین و فراز رهنما، از اعضای کانون استان گیلان به عنوان برگزیدگان کشوری مسابقه های پرسش مهر 17 از سوی مسوولان مورد تقدیر‌قرار‌گرفتند.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، آیین معرفی برگزیدگان هفدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری در حالی به پایان‌رسید که فراز رهنما، عضو کانون لنگرود و نوریه‌گیتی بین از اعضای مرکز مجتمع رشت دربخش شعر به ترتیب حائز مقام دوم و سوم کشوری شدند.
بنا‌براین گزارش بیش از 35 هزار اثر از گیلان در پرسش مهر رئیس جمهور  با موضوع  نفی خشونت و چگونگی داشتن جامعه‌ای دارای رحمت اسلامی و نبوی شرکت‌کردند که در این میان 40 اثر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون نیز انتخاب و برای آموزش و پرورش استان ارسال‌شد.
درپایان این مسابقه‌ها 9 اثر برگزیده در زمینه‌ی شعر و داستان‌نویسی، سرود همگانی، هرخانواده‌ی ایرانی یک پاسخ  وهم‌چنین یک گروه سرود از استان در بین برگزیدگان کشوری جای‌گرفتند که دراین میان 2 عضو کانون گیلان حضور‌داشتند.
مهدی حاجتی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در آیین تجلیل از برگزیدگان فرهنگی و دانش‌آموز پرسش مهر 17 که با حضور اسفندیار ضیائی، سرپرست کانون و هم‌چنین جمعی از مسوولان استانی صورت‌گرفت، نام‌گذاری سال ‌96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را ترسیم‌کننده‌ی سیاست های کلی نظام توصیف‌کرد و حرکت در مسیر منویات‌مقام معظم رهبری را از اولویت‌های مسوولان خواند.
وی در ادامه به پیشینه‌ی پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره و با بیان‌این که پرداختن به دغدغه‌های جامعه  از اهداف هفده پرسش روسای جمهوری بوده است گفت: در این دوره نیز دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجومعلمان و خانواده‌ها بر ارایه‌ی ‌راهکار‌های مناسب برای نفی خشونت در کشور و دیگر جوامع متمرکز شدند که این امر نوید‌بخش گشایش پنجره‌هایی تازه برای چاره‌جویی این مشکل در سطح جهانی است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان درپایان با ابرازخرسندی از استقبال جامعه، به ویژه نخبگان از این پرسش اظهار‌داشت: اندیشیدن پیرامون نیاز‌ها و تحقیق در این ارتباط در نیل به اهداف تاثیر‌گذار است و تلاش‌های تمامی مسوولان در پیش‌برد برنامه‌ها جای سپاس و قدردانی دارد.
خوانش اثر از سوی برگزیدگان هفدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری و اهدای لوح سپاس و هدیه کانون و آموزش و پرورش به آنان از دیگر برنامه‌های این آیین‌بود که عصر روز چهار شنبه، 30 فروردین ماه در سالن  نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار‌شد.