دف‌نوازی برنامه‌ی پنجمین شب سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی کانون استان یزد

در پنجمین شب سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، هنرجویان و اساتید دف کانون استان، هنرخود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این برنامه که با حضور مدیرکل کانون استان یزد برگزار شد، عباسعلی دانافر در حضور هنرمندان و هنردوستان ساز دف گفت: موسیقی در کانون استان یزد در کشور حرف اول را می‌زند و پیشرفت در این عرصه‌ی مدیون تلاش‌های دوستان ما در کانون و حمایت مدیران سابق این مجموعه، حضور و همراهی اساتید موسیقی که استوانه‌های موسیقی کانون به حساب می‌آیند و حمایت خانواده‌ی هنرجویان از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در موفقیت ما در موسیقی است.
وی ادامه داد: یکی از حقوق کودکان ما، حق آموزش است و خانواده‌ها در این عرصه، حمایت خوبی از هنرجویان موسیقی کانون داشته‌اند و یادگیری بچه‌ها در این عرصه نه‌ تنها آن‌ها را در آموزش موسیقی ماهر خواهد کرد بلکه به علت حضور فرزندان ما در کار گروهی و رشد اجتماعی آن‌ها را نیز رقم خواهد زد.
در این شب شاگردان طیبه نوری، هنرمند ارجمند و مدرس دف مجتمع فرهنگی هنری کانون به‌صورت گروهی دف‌نوازی کردند. مولود فرمهینی، الهام عزیزخانی و مینا قانع با دف‌نوازی همراه با تمبک‌نواری الهه کمال‌زاده و زینب غنیمت به صورت گروهی هنرنمایی کردند.
محمد سدرپوشان و سیدمحمد کربلایی‌اکرمی نیز از شاگردان هنرمند ارجمند و مدرس دف مجتمع فرهنگی هنری کانون، علیرضا نصیری‌زاده دف‌نوازی کردند.
اما گروه‌نوازی شاگردان نصیری‌زاده از هنرجویان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزشگاه انوشه، فاطمه شرف‌الدینی، فاطمه همتی، مژگان فوات، مرضیه حیدری، نازنین نصیرزاده، ناهید حسینیان‌فر و ستاره وزیری نیز بخشی از برنامه‌ی این نشست موسیقی بود.
در ادامه گروه‌نوازی با سازهای دف، مراژ، تار، کمانچه، نی، دیوان اجرا شد. امیرفاضل مقتدری، احسان میرحسینی، میلاد نادری، محمدحسین دهقان منشادی، سیدمهدی کربلایی اکرمی، مهرداد آقاداداشی، محمد سدرپوشان، طاها نصیری‌زاده، علیرضا نصیری‌زاده، باردل، مرتضی دهستانی و مهدی خان اردانی در بخش دف‌نوازی و حسین آستانداری، فرشید سعادتمند، فرشید ابویی، احسان توکل و میثم ثقفی با همراهی سازهای مراژ، کمانچه، نی و تار با خوانندگی مجتبی هراتی  و با هدایت علیرضا نصیری‌زاده، موسیقی متن سریال امام علی، ساخته‌ی استاد فرهاد فخرالدینی را در تلفیق با متن روایی با اجرای مرتضی نسیم سبحان موضوع غدیر خم را به اجرا درآوردند.
سپس گروه دف‌نوازان با هدایت نصیری‌زاده مصطفی‌ محسن‌زاده را که در مدح حضرت علی (ع) خوانندگی کرد، همراهی کردند.