تصویرسازی‌های خلاقانه نوجوانان ابوموسی از تازه‌ترین کتاب‌های کانون

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جزیره ابوموسی پس از مطالعه تازه‌ترین کتاب‌های ثبت شده در کتاب‌خانه، تصویر روی جلد آن را تصویرسازی کردند.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اقدام با هدف پیونددادن اعضای نوجوان با کتاب‌های رمان و شعر و علاقه‌مند کردن آن‌ها به مطالعه و آشنایی با  تازه‌ترین کتاب‌هایی که وارد قفسه‌های کتاب‌خانه شده‌اند صورت گرفت.
اعظم کیانی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون در جزیره ابوموسی افزود: با توجه به شناختی که از اعضای نوجوان مرکز داشتیم و هم‌چنین علاقه‌شان به فعالیت طراحی تصمیم به مشارکت‌دادن آن‌ها در تهیه طرح دیواری «تصویر سازی» با مربیان گرفتیم.
وی یادآور شد بر همین اساس از نوجوانان خواسته شد هر کدام طی یک ماه دست کم 5 جلد از کتاب‌های ثبت جدید را مطالعه و نسبت به معرفی کتاب مورد علاقه‌ی خود از طریق تصویرسازی روی جلد به سایر اعضا اقدام کنند.
کیانی خاطر نشان کرد این برنامه با استقبال خوبی از سوی نوجوانان مواجه شد و دیگر اعضا نیز با دیدن این تصاویر و طرح‌های دیواری به مطالعه‌ی کتاب‌های معرفی شده تمایل پیدا کردند.
هم‌چنین اعضای نوجوان و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک بندرعباس نیز طی ویژه برنامه‌ای ادبی، رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم‌زاده از مجموعه طرح رمان نوجوان امروز را مطالعه و نقد کردند.
در این نشست نوجوانان اختصاص هرفصل از کتاب به یک موضوع را جالب عنوان کرده و از سنخیت داشتن طراحی جلد با متن و سوژه کتاب به خوبی نام بردند.
این نشست با عنوان «دید نو، نگاه نو» از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده واحد آفرینش‌های ادبی کانون در سال 92 بود.