اعضای نوجوان کانون قم، میهمان جماران شدند

پسران نوجوان عضو کانون استان قم با حضور در اردوی «سایه روشن» به منزل و حسینیه‌ی امام در جماران رفتند و پس از آن مرقد مطهر امام خمینی‌(ره) را نیز زیارت کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اردوی فرهنگی زیارتی که بخشی از آن به بازدید از مجموعه‌ی تاریخی سعدآباد اختصاص داشت، با حضور 40 نفر از اعضای نوجوان مراکز کانون قم و با هدف ایجاد مقایسه‌، میان سبک زندگی حاکم دینی و حاکم غیر دینی برپا شد.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این اردو ابتدا به جماران رفته و ضمن بازدید از منزل امام خمینی‌(ره) و اتاق ملاقات‌های ایشان، به نگارخانه‌ی جنبی منزل رفته و اسناد مختلف، نامه‌ها و عکس‌های امام و یارانشان را در مقاطع مختلف تاریخی تماشا کردند.
نوجوانان کانون استان قم، در حسینیه‌ی جماران پای صحبت‌های یکی از مسوولان حسینیه نشسته و تاریخچه‌ی حسینیه جماران، چگونگی ورود حضرت امام به حسینیه و توضیحاتی درخصوص قسمت‌های مختلف آن را از زبان این مسوول شنیدند.
در ادامه اعضا به مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی سعدآباد رفته و از اقامت‌گاه شاه در کاخ سعدآباد دیدن کردند. هم‌چنین موزه‌ی اتومبیل و موزه‌ی نظامی نیز از جمله کاخ موزه‌هایی بود که پسران نوجوان از نزدیک از آن‌ها دیدن کردند و توضیحات مسوولان موزه را در هر قسمت شنیدند.
اعضای کانون قم، هم‌چنین نامه‌هایی را از زبان خودشان به شاه نوشته و در آن خطاب به محمدرضا پهلوی تفاوت سبک زندگی او را با امام خمینی‌(ره) یادآور شدند که "امام خمینی با وجود نقش رهبری مردم ایران زندگی ساده و بی‌آلایشی را در پیش گرفته بود و تو ثروت این ملت را صرف خوش‌گذرانی‌ها و مخارج افراد بیگانه می‌کردی."
نوجوانان کانون قم در پایان این اردو، نماز ظهر و عصر خود را در مرقد مطهر بنیان‌گزار جمهوری اسلامی اقامه کرده و یاد و خاطره‌ی ایشان را گرامی‌ داشتند.
در عین حال، در مسیر مرقد مطهر امام خمینی‌(ره)، کارشناس فرهنگی کانون قم و مربی فرهنگی همراه بچه‌ها، توضیحاتی را در خصوص ولایت انبیا و امامان معصوم‌(ع) و هم‌چنین ولایت ولی فقیه به عنوان نایب امام غایب بیان کرده و پیروی از دستورات ولی فقیه را شرط نگهداری از انقلاب عنوان کردند.
بیان خصوصیات شخصیتی حضرت امام‌(ره) و پرسش و پاسخ نیز، بخش دیگری از برنامه‌ی مسیر برگشت از اردوی «سایه روشن» را به خود اختصاص داد.
ویژه‌برنامه‌های کانون قم به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا 22 بهمن‌ماه در مراکز کانون استان قم ادامه خواهد داشت.