سمنانی‌ها به قم رفتند

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در ادامه طرح هجرت و به‌منظور تبادل تجربه با همکاران قمی خود به این استان سفر و از بخش‌های مختلف کانون بازدید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح هجرت کانون استان‌ها با هدف شکل‌گیری روند نوین مدیریتی، دانش‌افزایی، هم‌اندیشی و استفاده از کادر مجرب و نیروهای متخصص با بازدید کانونی‌های سمنان از کانون استان قم آغاز شد این در حالی است که بازدید از موزه‌ی تاریخ و موزه‌ی کودک تهران اولین مرحله‌ی طرح هجرت کانون سمنان بود.
بر اساس این گزارش، محسن ربانی مدیرکل کانون قم در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به همکاران سمنانی به معرفی مراکز فرهنگی هنری کانون قم پرداخت.
ربانی به شرایط محیطی و ویژگی‌های خاص شهر قم اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حوزه‌ی علمیه، وجود شبکه‌های بین‌المللی ماهواره‌ای از جمله شبکه هدهد، انتشار شمار زیادی از مجلات و نشریات کودک و نوجوان و حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران حوزه‌ی کودک و نوجوان، ظرفیت‌هایی است که استفاده از آن‌ها عملکرد کانون قم را متمایز و البته حساس‌تر می‌کند.
وی از محیط پیرامونی کانون استان قم با عنوان «محلی- جهانی» یاد کرد و افزود: کار در استان ما به دلیل ویژگی‌ها و شرایط ویژه، مشکلات و محاسن خاص خود را دارد چرا که مسائل مطرح در قم پاسخ‌گوی جهان تشیع است و این اهمیت کار را بیشتر می‌کند.
مدیرکل کانون قم راه‌اندازی مجتمع فرهنگی‌هنری شهرستان قم را حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران دانست و از تک‌تک کارشناسان و مربیان حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، قدردانی و تصریح کرد: جا انداختن اهمیت کار کانون پرورش فکری و معرفی فعالیت‌های شاخص آن، می‌طلبد که حرفه‌ای کار شود تا به حد مطلوب برسیم و به چشم بیاید.
مهدی جمال مدیرکل کانون سمنان نیز در این دیدار گفت: بازدید از کانون استان‌های مختلف با عنوان «طرح هجرت» از سال 93 در استان سمنان آغاز شده است و هدف از این دیدارهای صمیمانه، کسب تجربه و ایده‌های تازه در جهت پیشرفت و رشد کانون است.
مدیرکل کانون سمنان به معرفی مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان پرداخت و اظهار داشت: 18 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان تحت پوشش مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری هستند.
وی یکی از مشکلات موجود در استان سمنان را پهناور بودن آن برشمرد و به دوری مسافت و فاصله‌ی بین روستاها و شهرهای استان اشاره کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان گفت: کانون پرورش فکری مجموعه‌ای است که عطوفت و مهربانی در آن موج می‌زند.
وی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری در چارچوب اهداف تعیین‌شده با دیگر نهادهای فرهنگی نیز قابل مقایسه نیست.