فعالیت‌های سالانه مراکز، منطبق با برنامه پنج ساله کانون است

برنامه‌ریزی برای بیش از 950 مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 96 بر اساس برنامه پنج سال نخست چشم‌انداز 10 ساله تدوین شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون این بخشی از سخنان علیرضا حاجیان‌زاده در نشست با کارشناس مسوولان فرهنگی کانون سراسر کشور در تهران بود.
مدیرعامل با اشاره به این که تدوین نهایی برنامه‌های سال 96 حوزه فرهنگی تا چند روز آینده انجام و به اداره‌کل کانون استان‌ها ابلاغ خواهد شد گفت: اجرای برنامه پنج‌سال نخست سند چشم‌انداز کانون از ابتدای سال 96 آغاز شده و با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با بیان این که تمامی مباحث و مفاهیم مهم کانون در سند چشم‌انداز 10 ساله دیده شده، افزود: تلاش خواهیم کرد در دیدارها و نشست‌هایی که با کارشناسان، مربیان و کارکنان کانون داریم گفتمان‌ها بر اساس محورهای این سند از قبیل: جذب و پایدارسازی اعضا، ارتقاء مربیان، کارشناسان و نیروی انسانی کانون، فضای مراکز، خانواده‌ها، مدیریت برون سازمانی، ارتباط‌های بین المللی، تولیدات، اقتصاد کانون، کانون زبان ایران و سایر موارد قابل بحث صورت گیرد.
حاجیان‌زاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارشناس مسوولان فرهنگی کانون یادآور شد: به اعتقاد ما هرچه به کتاب‌خانه‌ها و مراکز نزدیک‌تر باشیم به‌روزتر خواهیم بود و همفکری  های با کارشناسان و مربیان، زمینه های همدلی و همکاری را در کانون بیشتر خواهد کرد و در نتیجه در تصمیم‌گیری‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر، بهتر می‌توانیم نقش ایفا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح کانون– مدرسه که از سال تحصیل 95-96 اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این طرح از سوی وزیر و مسوولان آموزش و پرورش مورد استقبال واقع شد و در نشست‌ها و دیدارهایی نیز که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم وی خواستار کمک بیشتر کانون در تحول نظام آموزش پرورش شد و از کانون به عنوان پشتوانه‌ی قوی تخصصی در این زمینه یاد کرد.
مدیرعامل ادامه داد با توجه به شرایط ایجاد شده باید تلاش کنیم با بررسی و ارزیابی بیشتر نقاط ضعف و قوت‌ را شناسایی و با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش برای اجرای بهتر طرح در سال‌های آینده گام برداریم.
حاجیان‌زاده هم‌چنین توسعه مراکز فراگیر، کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی، مراکز پستی، راه اندازی پرتال کودک و نوجوان و توسعه عرضه محصولات کانون را از دیگر برنامه‌های سال گذشته کانون عنوان کرد و اظهار داشت این روند در ادامه نیز با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.
در ادامه این دیدار که صبح روز 27 فروردین 96 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در تهران برگزار شد، کارشناس مسوولان فرهنگی نیز به بیان نقطه نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.