آمادگی کانون زبان ایران برای راه‌اندازی مراکز جدید در شهرهای مختلف کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تلاش کانون زبان ایران برای راه‌اندازی شعبه‌های جدید در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی در بازدید از حوزه امتحانی جذب مدرس کانون زبان ایران در تهران با بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد که با جذب مدرسان جدید، شهرهای فاقد مراکز کانون زبان نیز از امکانات این موسسه‌ی آموزشی وابسته به کانون بهره‌مند شوند.
آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران با حضور 2132 نفر و در 16 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد و بر اساس آمارهای ارایه شده تهران با 318 داوطلب و شهرکرد با 52 داوطلب بیشترین و کمترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده بودند.
این آزمون به گفته محمد رضا سهرابی معاون توسعه منابع انسانی کانون زبان در شهرهای تهران، اصفهان، اردبیل، ارومیه، ایلام، اهواز، شهرکرد، بوشهر، ساری، مشهد، یزد، زنجان، شیراز، تبریز، کرمانشاه و بجنورد در بخش انگلیسی (مقاطع کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) و در بخش‌های عربی، آلمانی، فرانسه و فارسی برگزار شد.
وی یادآور شد که نتایج این آزمون حداکثر تا 18 مرداد از طریق حوزه‌های امتحانی و پایگاه اینترنتی کانون زبان ایران به نشانی www.ili.ir اعلام می‌شود.
همچنین آزمون دیگری نیز توسط کانون زبان ایران در تهران و مراکز آموزشی شهرهای تبریز، شیراز، یزد و ساری به منظور بالابردن سطح علمی مدرسان مراکز آموزشی آن برگزار شد.
سوال‌های این آزمون شامل دستور زبان، تدریس تلفظ، مهارت نگارش، واژگان و تدریس دستور زبان از منابعی مانند کتاب‌های درسی کانون زبان و کتاب‌های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی طراحی شده بود.
بر اساس خبری دیگر از کانون زبان، آزمون های آزمایشی دانشگاه کمبریج نیز توسط کانون زبان در تهران برگزار شد و در آن 8 نفر در آزمون KET، 14 نفر در آزمون PET و 22 نفر در آزمون FCE شرکت کردند.
پذیرفته شدگان این آزمون‌ها می توانند شهریور و مهر ماه سال جاری جهت ثبت نام در آزمون اصلی اقدام کنند.
در همین حال حسن مسعودی قائم مقام مدیرعامل کانون و رییس کانون زبان ایران در جریان بازدید ازدو مرکز آموزشی نور و صادقیه در تهران اظهار امیدواری کرد که تعداد شعبه های کانون زبان در تهران با همکاری دست اندرکاران و مسوولان کانون افزایش یابد تا خانواده‌ها با سهولت بیشتری به مراکز آموزشی کانون دسترسی پیدا کنند.
او همچنین در بازدید از شعبه‌ی تجریش کانون زبان ایران در تهران از راه‌اندازی بخش نوجوانان این مرکزدر آینده‌ای نزدیک خبر داد.
این خبر می‌افزاید رییس کانون زبان ایران که به همراه معاونان خود از شبکه Press TV بازدید می‌کرد بر ضرورت تعامل بیشتر این شبکه با کانون زبان ایران تاکید کرد.
در این جلسه مدیران این شبکه انگلیسی زبان به معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند و پیرامون گسترش همکاری‌های دو طرف نیز گفت و گوهایی صورت گرفت.