آغاز کلاس‌های تابستانی رصدخانه‌ی آموزشی زعفرانیه؛ نیمه‌ی دوم تیر

دوره‌های آموزشی مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ویژه‌ تابستان، از نیمه‌ی دوم تیر آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، مرکز باسابقه‌ی نجوم کانون در بیست و دومین سال فعالیت خود ـ به عنوان یکی از نخستین و قدیمی‌ترین مراکز آموزش نجوم آماتوری ایران ـ ثبت‌نام دوره‌های آموزشی خود را در تابستان 90 آغاز کرده است.
این مرکز واقع در پارک زعفرانیه برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان تهرانی و دیگر علاقه‌مندان به فراگیری علم نجوم سه دوره‌ی آموزشی جداگانه را به ترتیب ویژه‌ی "دانش‌آموزان دبستانی"، "مقدماتی و پیشرفته ویژه‌ی دانش‌‌آموزان دوره‌های راهنمایی و دبیرستان" و "دوره آموزش نجوم عمومی ویژه‌ی علاقه‌مندان بالاتر از 18 سال" تدارک دیده است.
بر این اساس آموزش نجوم به دانش‌آموزان دبستانی همراه سرفصل‌های شاد و برنامه‌های متنوع بازدیدی اجرا می‌شود و بچه‌ها دراین میان با علم و روش‌های علمی به خوبی آشنا می‌شوند.
همچنین در دوره‌ی "مقدماتی و پیشرفته ویژه‌ی دانش‌‌آموزان دوره‌های راهنمایی و دبیرستان" دانش‌آموزان با پایه‌های ستاره‌شناسی آشنا شده و پس از طی دوره‌های مقدماتی ـ که بیش از دو سال طول می‌کشد ـ وارد دوره‌های پیشرفته می‌شوند.
به گفته‌ی مسوولان مرکز نجوم کانون بسیاری از فعالان امروز نجوم آماتوری تهران و ایران از دانش‌آموختگان سابق همین دوره‌ها بوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: امسال سومین دوره‌ی آموزش نجوم عمومی نیز برای علاقه‌مندان بالاتر از ?? سال در رصد‌خانه آموزشی زعفرانیه(راز) برگزار می‌شود.
این دوره ها طیف وسیعی از علاقه‌مندان را در برمی‌گیرد و کلاس‌ها متناسب با علاقه‌ها و شرایط شغلی و زمان‌بندی علاقه‌مندان، در روز‌های پنج‌شنبه تشکیل می‌شود .
مرکز رصد و نجوم کانون واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به میدان تجریش، خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه)، پارک زعفرانیه ثبت‌نام کلاس‌های خود را تا 15 تیر ادامه می‌دهد و پس از آن دوره‌های آموزشی در نیمه‌ی دوم همین ماه آغاز می‌شود.
این مرکز تخصصی کانون شماره تلفن‌های ۲۲۷۵۲۱۶۷ و ۲۲۷۵۲۶۲۶ را برای ارایه‌ی اطلاعات تکمیلی به علاقه‌مندان شرکت در این دوره‌ها در نظر گرفته است.