کد خبر: 202582
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
بازدید 2088
در مسیر قصه ها

در دومین روز جشنواره قصه گویی منطقه 4 هشت قصه دیگر روایت کردند .

قصه گویان برگزیده منطقه 4 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در ادامه ی دومین روز جشنواره شنونده ی هشت قصه دیگر بودند .
"نرمین کریمی" از استان البرز قصه "آتش و دریا" را تعریف کرد ، عقیده داشت یک قصه گو باید ابتدا قصه را با همه وجود و شخصیت خودش درونی کند تا بتواند یک قصه گویی موفق داشته باشد . او همچنین ادامه داد: " اگر قصه گویان قدیمی و پیش کسوت نیز در برنامه حضور داشتند انتقال تجربیات به شکل بهتری صورت می گرفت ."
زهرا عبدالحی که پیش از این تجربه حضور در چهار جشنواره قصه گویی کشوری را دارد  نیز با روایت قصه دوستی در جشنواره حاضر شد .او ضمن اظهار رضایت از قرار گرفتن در جمع همکاران سایر استانها گفت: " جشنوارها همیشه فضایی ایجاد می کنند تا با مربیان و همکاران دیگر آشنا شویم و با ایجاد ارتباط جدید , اطلاعات و تجربیات مان را تبادل کرده و توسعه دهیم ."
"فاطمه نوایی راه بر "از استان خراسان شمالی که عموما قصه هایش را از میان کتابهای موجود در کتابخانه انتخاب می کند" قصه چه خانه زیبایی" را تعریف   کرد .
 "محبوبه صرفی" مربی استان سمنان  نیز قصه گوی صبح روز دوم جشنواره بود که " درخت خرما " را قصه گویی کرد .بعد از ظهر روز ششم آذر ماه چهار قصه گو های دیگر در سالن غدیر مجموعه ی آفرینش های فرهنگی هنری حجاب روایت های خویش را ارائه کردند که احسان مهنانی از خراسان شمالی با "مورچه اشک ریزان چرا اشک ریزان" میهمان جشنواره شد و" بشیر لطفی" از استان مازندران قصه" دوستی" را به همراه آورد ."لطفی "این قصه را با گویش و لهجه مازندرانی تعریف کرد . "قصه ی دوستی"  تلفیقی از نظم و نثر بود به  قلم  قصه گو  ."لطفی "عقیده داشت حضور در جشنواره ها خوب است . ولی باید به مربیان آن قدر بها و ارزش داد تا در استان ها و حتی توی مراکزشان نیز قصه ها را به بهترین شکل بیان کنند و همه ی انرژی شان را صرف قصه گویی نمایند و تنها برای دیده شدن در جشنواره ها تلاش نکنند .
در ادامه" زهره معماری نسب "از خراسان شمالی نیز " افسانه پرواز را به خاطر بسپار " را تعریف کرد و البته پیشنهاد داد امکانی فراهم شود تا قصه گویان در جلسه ی نقد و بررسی شرکت کرده و با حضور کارشناسان این حوزه با نکات ضعف و قوت قصه گویی خود  آشنا شوند .قصه گوی بعدی جشنواره "الهام دارابی" بود با روایت " ماه رخ" آخرین قصه گوی ششمین جشنواره قصه گویی منطقه ای بود . اختتامیه جشنواره صبح روز هفتم آذر ماه در سالن غدیر برگزار خواهد شد .