کودکان و نوجوانان شهرستان امیدیه با شیوه لانه سازی جانوران آشنا می‌شوند

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 در شهرستان امیدیه با حضور در کارگاه سفال این مرکز شیوه‌های مختلف لانه سازی جانوران را تصویر سازی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، لیلا صوباتی جانشین مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 امیدیه با اعلام این خبر گفت:این برنامه در راستای تشویق دانش آموزان دختر و پسر به کتاب خوانی و آشنایی آن‌ها با زندگی جانوران در این مرکز برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این فعالیت که با حضور کودکان و نوجوانان عضو کانون انجام می‌گردد؛ ابتدا بچه‌ها کتاب‌های علمی «خانه جانوران» و «لانه سازها» را مطالعه می‌کنند و با شیوه لانه سازی جانورانی همچون:قو، فلامینگو، عنکبوت ساحلی، موریانه‌ها، سگ‌های آبی، قورباغه و سایر حیوانات آشنا می‌شوند و در ادامه با استفاده از مصالحی مشابه مصالح مورد استفاده این حیوانات مانند گل و چوب نمونه‌هایی از لانه این جانوران را می‌سازند .

صوباتی با بیان این که، سفالگری یکی از فعالیت‌های جذاب این مرکز برای کودکان و نوجوانان است که ما در این مرکز برای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ی بیشتر از آن بهر می‌بریم یادآورشد، معرفی کتاب نیز فعالیت دیگری است که با استفاده از سفالگری برای بچه‌ها اجرا می‌کنیم که در آخرین برگزاری این برنامه نیز دو کتاب «کرم سه نقطه» و «توتو عنکبوت زرنگ» توسط اعضای پسر این مرکز در هفته‌های گذشته تصویر سازی شده است.

 گفتنی است :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان 52 مرکز دارد که بیش از سی فعالیت فرهنگی هنری، ادبی و مذهبی در آن‌ها برگزار می‌شود.