قدردانی از برترین تولید و وارد کنندگان اسباب‌بازی در جشنواره کانون

بهترین طرح‌های ثبت‌شده و تولیدکنندگان برتر اسباب‌بازی در جریان برگزاری نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش مسابقه یکی از پنج بخش این جشنواره ملی است که قرار است روزهای 12 تا 16 مرداد 1394 در تهران برگزار شود.
به گفته‌ی دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی این شورا سال‌ها پیش مصوبه‌ای داشت مبنی بر این که آثار، طرح‌های تولیدی  و طرح‌های ثبت‌شده هر سال با هدف حمایت از طرح‌های برتر مورد نقد و بررسی و تشویق قرار بگیرد.
محمد حسین فرجو توضیح داد: در نخستین جشنواره ملی اسباب بازی این هدف محقق می‌شود و این آثار در دو بخش اصلی «طراحان» شامل طرح‌های ثبت شده در شورای نظارت بر اسباب‌بازی و  بخش «تولیدکنندگان» از سال 92 تا پایان سال 93 از سوی 9 داور منتخب پس از ماه مبارک رمضان ارزیابی و داوری می‌شود.
وی همچنین از بررسی 362 عنوان طرح ثبتی و 126 عنوان نمونه تولیدی در پنج گروه جداگانه این مسابقه شامل اسباب‌بازی‌های «حرکتی، مهارتی»، «آموزشی و کمک آموزشی»، «فکری»، «فرهنگی‌هنری» و «الکترونیکی و رایانه‌ای» نیز خبر داد و البته این را هم گفت که بخش «کمک درمانی» به دلیل نبود هیچ نمونه‌ای در داوری‌ها حذف شد.
فرجو همچنین گفت که در هر بخش این مسابقه به چند نفر از طراحان و تولیدکنندگان هم‌زمان با برگزاری جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد در عین حال اعطای تقدیرنامه به برخی فعالان عرصه واردات اسباب‌بازی‌های آموزشی، فکری و کمک آموزشی نیز بخشی از این برنامه را شامل می‌شود.
دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی در عین حال توضیح داد که علاوه بر وی «آزاده بیات»، «فریبا کیهانی»، «بهزاد سلیمانی»، «آیدین مهدی‌زاده تهرانی»، «مهدی معینی»، «امیر حسن سلام‌زاده»، «جوانشیر بنیاب» و «جاوید مقدمی» کار داوری و انتخاب آثار این مسابقه را بر عهده دارند.
وی همچنین گفت: به برخی از برگزیدگان هولوگرام‌های ثبتی شورای نظارت بر اسباب‌بازی به صورت رایگان جایزه داده خواهد شد.
نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای 12 تا 16 مرداد در بخش‌های «مسابقه»، «نمایشگاه تولیدات و دست‌آوردهای حوزه اسباب‌بازی»، «سمینار علمی»، «کارگاه‌های آموزشی» و «برنامه‌های جنبی» و در مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون تهران برگزار می‌شود.