آموزش‌های کانون برخط، منطقه‌ای و برون سازمانی می‌شود

معاون فرهنگی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخط‌(آنلاین)شدن بخش قابل توجهی از آموزش‌های مربیان کانون در سال آینده از جمله تغییرات ایجاد شده در سیاست‌های آموزشی این مجموعه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محمدعلی شامانی با اعلام این خبر گفت: در چارچوب سیاست‌های کلی دولت مبنی بر اصول افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و استفاده از فن‌آوری‌های نوین ارتباطی، معاونت فرهنگی کانون اقدام به بازنگری در سیاست‌های آموزشی این مجموعه کرده است.
وی افزود: بر همین اساس بخش‌های قابل توجهی از آموزش‌های ضمن خدمت مربیان و کارکنان کانون در سال آینده در قالب آموزش‌های برخط (آنلاین) ارایه خواهد شد تا با توجه به افزایش دامنه‌ی آموزش‌ها به ارتقای کیفیت آن‌ها کمک کند و هم به نوعی عدالت آموزشی برقرار شود.
شامانی ادامه داد: تغییر دیگر، استفاده از ظرفیت‌های استانی‌ برای برگزاری دوره‌های آموزش متمرکز است که بر اساس آن استان‌های کشور به چند قطب آموزشی تبدیل و با توجه به زیرساخت‌های ‌موجود، از میان استان‌های هر قطب یکی از آن‌ها به عنوان مرکز آموزش آن قطب تعیین خواهد شد.
معاون فرهنگی هم‌چنین خاطرنشان کرد: بخشی از دوره‌های آموزش عمومی نیز با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دیگر نهادهای اجرایی کشور صورت می‌گیرد که کارکنان می‌توانند با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون در این دوره‌ها ثبت‌نام و پس از ارایه گواهی قبولی، هزینه‌های آن را از این اداره‌کل دریافت کنند.
شامانی تصریح کرد: این تغییرات ضمن ارتقای کیفیت آموزش‌ها،  ایجاد امکان دسترسی تمامی کارکنان و مربیان به آموزش‌ها و تمرکززدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی، به اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون این امکان را می‌دهد تا وظایف نظارتی خود را بهتر انجام دهد و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های کیفی‌تر و به‌روزتر را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با اشاره به نقش محتوای چندرسانه‌ای (ویدیویی) در ارایه آموزش‌ها از تمامی افراد حقیقی و حقوقی، مربیان، کارکنان و مدیران خواست چنانچه منابع آموزشی ویدیویی مرتبط با موضوع فعالیت‌های کانون دارند در اختیار اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون قرار دهند تا در بانک اطلاعات این اداره‌کل مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فرهنگی کانون در پایان یادآوری کرد: اگر چه شروع رسمی این تغییر از سال آینده خواهد بود اما اجرای آزمایشی آن شروع شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری دوره‌هایی را برگزار کرده تا ضمن آشنایی بیشتر کارکنان، مشکلات احتمالی را نیز برطرف کنیم.