تصاویر دل‌انگیز کلانتری مسیر حرکت را روشن کرد

در پی درگذشت پرویز کلانتری نقاش، تصویرگر و نویسنده پیش‌کسوت، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در پیام خود نوشته است: خالق تصاویر خاطره‌انگیز، استاد پرویز کلانتری از میان ما رفت؛ هنرمندی که تمام ایرانیان تحصیل کرده‌، با تصاویر سهل و ممتنع و زیبایش در کتاب‌های درسی، نشریات پیک دانش‌آموز و بعدها مجله‌های رشد، در سال‌های کودکی آشنا شده‌اند.
در ادامه پیام مدیرعامل کانون آمده است: او با عشق به کودکان، به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوست و با خلق تصاویری دل‌انگیز و چشم‌نواز، بسیاری را با هنر تصویرگری آشنا ساخت.
حاجیان‌زاده‌ در ادامه پیام خود آورده است: تصویرسازی‌های پرویز کلانتری برای کتاب‌های کودکان، علاوه بر اعتبار بخشیدن به جایگاه این هنر در نزد عموم، مسیر حرکت را برای نسل‌های بعدی تصویرگران روشن کرد.
مدیرعامل کانون در پیام تسلیت خود تأکید کرده است: از تصویرسازی کتاب درسی تا نقاشی در مکتب موسوم به سقاخانه‌، همه و همه نشان‌گر علاقه‌ی او به فرهنگ و مردم کشورش بوده، چنان‌چه در تک‌تک آثارش عناصری از زندگی شرقی و ایرانی با تکنیک بالا و منحصر به‌فرد به چشم می‌خورد.
حاجیان‌زاده در پایان پیام آورده است: فقدان این هنرمند مردمی و عاشق کودکان، مرحوم استاد پرویز کلانتری را به جامعه بزرگ هنرمند و هنردوست ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خدای مهربان برای خاندان و دوستان او صبر و اجر درخواست دارم.


متن کامل پیام مدیرعامل کانون به شرح زیر است:

قلندران حقیقت به نیم جو نخرند
قبای اطلس آن کس که از هنر عاریست


خالق تصاویر خاطره‌انگیز، استاد پرویز کلانتری از میان ما رفت؛
هنرمندی که تمام ایرانیان تحصیل کرده‌، با تصاویر سهل و ممتنع و زیبایش در کتاب‌های درسی، نشریه‌های پیک دانش‌آموز و بعدها مجله‌های رشد، در سال‌های کودکی آشنا شده‌اند.
او با عشق به کودکان، به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوست و با خلق تصاویری دل‌انگیز و چشم‌نواز، بسیاری را با هنر تصویرگری آشنا ساخت.
تصویرسازی‌های استاد پرویز کلانتری برای کتاب‌های کودکان، علاوه بر اعتبار بخشیدن به جایگاه این هنر در نزد عموم، مسیر حرکت را برای نسل‌های بعدی تصویرگران روشن کرد.
از تصویرسازی کتاب درسی تا نقاشی در مکتب موسوم به سقاخانه‌، همه و همه نشان‌گر علاقه‌ی او به فرهنگ و مردم کشورش بود، چنان‌چه در تک‌تک آثارش عناصری از زندگی شرقی و ایرانی با تکنیک بالا و منحصربه‌فرد به چشم می‌خورد.
فقدان این هنرمند مردمی و عاشق کودکان، مرحوم استاد پرویز کلانتری را به جامعه بزرگ هنرمند و هنردوست ایران اسلامی تسلیت عرض می کنم و از خدای مهربان برای خاندان و دوستان او صبر و اجر درخواست دارم.
 
علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
شنبه اول خرداد 1395