طبیعت جان مایه‌ی شعر است

نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش‌آموزان دبستان پاکدامن تبریز گفت: طبیعت نقش زیادی در هنرمند شدن افراد دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ناصر کشاورز که با «کاروان کتاب» به تبریز سفر کرده بود، با بیان این مطلب افزود: هر مشکلی در زندگی داشتید به طبیعت پناه ببرید و با درخت و آسمان صحبت کنید.
این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: از کودکی به طبیعت و برف علاقه زیادی داشتم و وقتی به طبیعت می‌رفتم چیزهایی مانند سنگ، صدف، برگ، چوب را برمی‌داشتم و در اتاقکی که داشتم، نگه‌داری می‌کردم.
کشاورز در ادامه به دانش‌آموزان گفت: این‌‌ها را دور خودم می‌چیدم و نقاشی می‌کشیدم، کتاب می‌خواندم و ساز می‌زدم.
او در عین حال گفت: من عاشق فکر کردن هستم و ساعت‌ها به همه چیز فکر می‌کنم. با فکر کردن، مغز در حال پردازش است.
کشاورز با اشاره به این‌که چشم‌هایتان را به رنگ‌ها عادت بدهید، گفت: نقاشی و بازی کردن با رنگ‌ها و کشف کردن خیلی خوب است.
این شاعر کتاب‌های درسی، همراه بچه‌ها، شعرهای «سه ستاره در دستم افتاد» و «وقت غروب است» را که در کتاب‌های درسی آنان آمده است، هم‌خوانی کرد.
او در ادامه از کودکان خواست تا اگر شعری را سروده‌اند برای دوستان خود بخوانند و به آنان فرصت داد تا سوال‌‌های خود را درباره‌ی مسایل مختلف بپرسند.
نویسنده کتاب «فرشته‌ای از آسمان» به کودکان گفت: تاکنون نزدیک به 300 عنوان کتاب نوشته‌ام و اشعار من از 15 سال پیش به کتاب‌های درسی مدارس راه پیدا کرده است.
کشاورز به کودکان علاقه‌مند به نوشتن توصیه کرد: اگر می‌خواهید نویسنده یا شاعر شوید، به صورت پی‌درپی بنویسید و نوشته‌های خود را خط بزنید و به این شکل تمرین نویسندگی کنید. 
او در ادامه نشستی نیز با معلمان این مدرسه داشت و آنان نیز سوال‌ها و نقطه نظرهای خود را با این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان مطرح کردند.
دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان پاکدامن در گردهم‌آیی «کودک، کتاب، جامعه» میزبان ناصر کشاورز شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان بودند.