کانون، کودکان را از آسیب‌ها دور نگاه می‌دارد

کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان همانند نجات غریقی عمل می‌کند که امانت‌های خدا را از آتش فساد دنیا رهایی می‌بخشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله سید علی‌رضا عبادی در دیدار با مدیر کل و کارکنان کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: امروز که تهاجم فساد در دنیا وجود دارد، باید کودکان را تا جایی که امکان دارد به صورت فنی، تجربی و حرفه‌ای حفظ کنید، چرا که کودکان امانت خدا هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که انسان عصاره عالم خلقت است، افزود: کودک یعنی همه چیز و در واقع کودک یک عالم است. همه عالم در وجود انسان خلاصه می‌شود و مهم‌ترین و حساس‌ترین دورانی که باید به سوی هدف بزرگی که انسان برای آن خلق شده حرکت کرد تا زیربنا ساخته شود، دوران کودکی است.
آیت‌الله عبادی با بیان این‌که انجام کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک افتخار است، خطاب به کارکنان کانون یادآور شد: پرورش انسان بالاترین سرمایه است وهیچ کار خیری با این امر برابری نمی‌کند که یک فرد را به معنایی که خداوند و اولیای الهی خواسته‌اند، شما پرورش دهید.
وی در ادامه تاکید کرد: کانون پرورش فکری افتخار مسوولیت پرورش کودکان و نوجوانان را پیدا کرده است و نباید در این امر بسیار مهم کوتاهی شود، چرا که تربیت و پرورش کودک حساس است.
پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ضمن ارایه گزارشی کامل از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: کانون یعنی مرکز نور، آگاهی و روشنایی که تلاش می‌کند کودکان و نوجوانان را به ظرافت‌های روح و اندیشه برساند.
حمیدی اضافه کرد: کانون یکی از عظیم‌ترین نهادهای فرهنگی است که به کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تفکر خلاق و مهربانی را می‌آموزد.
این دیدار با حضور جمعی از کارکنان، مربیان و اعضای ارشد مراکز فرهنگی هنری  کانون استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی انجام شد.