سامانه مرکزی فن‌آوری اطلاعات کانون راه‌اندازی شد

سامانه مرکزی فن‌آوری اطلاعات، سرور (server) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل و اعضای شورای معاونان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده این سامانه را مکانی امن برای نگه‌داری و متمرکز کردن اطلاعات و داده‌های یک سازمان دانست و تاکید کرد که این اطلاعات  در شرایط مناسب فیزیکی و با بالاترین ضریب امنیتی و استانداردهای روز جهان نگه‌داری می‌شود.
وی یادآور شد برای راه‌اندازی این مجموعه بیش از یک سال کار مطالعاتی و اجرایی انجام شده و مجهز به اطفای حریق، تهویه مناسب و... است.
حاجیان‌زاده در ادامه نیز از راه‌اندازی اتاقی برای یک سامانه دیگر فن آوری اطلاعات در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خبر داد.
مدیرعامل کانون ضمن قدردانی از مدیریت دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری، تجمیع کردن و سامان بخشیدن نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه‌ی فن‌آوری کانون را از اولویت‌هایی دانست که در یک سال اخیر انجام شده است.
مدیرعامل کانون افزود: یکی از مشکلاتی که در اوایل کار در کانون با آن روبرو بودیم تعدد و پراکندگی این سامانه‌های اطلاعاتی و عدم دسترسی‌های مناسب به آن‌ها بود که با تشکیل دفتر فناوری اطلاعات این ماموریت به عهده‌ی این بخش گذاشته شد.
دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری در سازمان‌نمای جدید کانون وظایفی مانند پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سیستم‌های در دست اجرا و روزآمدسازی سیستم‌های رایانه‌ای موجود در کانون، نظارت بر فعالیت‌های نرم‌افزاری، روزآمدسازی سایت‌ها و ... را بر عهده دارد.
مراسم راه‌اندازی اتاق سرور روز 13 دی سال 1395 در مجتمع شهید ملک‌شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار شد.