نقشی از ماه پیشونی روی پوستر جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون

طرحی از ماه پیشونی شخصیت دوست داشتنی و مهربان یکی از قصه‌های کهن و زیبای ایرانی بر روی پوستر نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این پوستر با طراحی فرشته نجفی، ماه پیشونی بر روی شاخ‌ گوزنی افسانه‌ای نشسته که نماد درخت زندگی است.
براساس این خبر، قرار گرفتن ماه بر روی پیشانی دختر، پرنده‌ها و لانه‌ی آن‌ها بر روی شاخ این گوزن حس و حال خاصی به این پوستر بخشیده که از نظر تصویری می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.
طراح پوستر در‌باره‌ی این اثر گفت: تکنیک مورد استفاده اکریلیک بوده و با توجه به حفظ تکنیک تلاش شده کاری با بیانی تازه ارایه شود. اگرچه شخصیت‌ها و عناصر حاضر در پوستر دارای ظاهری خیلی ساده هستند، اما تداعی حس زندگی، احساس و جان بخشیدن به آن مدنظر قرار گرفته است.
این تصویرگر کتاب کودک و نوجوان با انتخاب رنگ‌های گرم تلاش کرده تناسب و ضرب‌آهنگ خاصی ایجاد کند به طوری که لباس سفید ماه پیشونی نشانه‌ای از پاکی است.
تصویرگر کتاب «هاجستم و واجستم» در مورد جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون نیز گفت: تبادلات فرهنگی بین کشورهای مختلف کار بسیار با ارزشی در دنیای امروز است چراکه منجر به شناخت فرهنگ‌های دیگر کشورها می‌شود. 
به گفته‌‌ی وی قصه، یک داستان نیست بلکه بیان‌کننده‌ی فرهنگ و دانشی است که بین زندگی مردم جریان دارد.
نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی  قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 27 بهمن 1395 در تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون آغاز به کار می‌کند و تا 1 اسفند ادامه دارد.