جشنواره پویانمایی دروازه تغییر سینمای ایران است

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، سه‌شنبه 17 اسفند در سومین روز از برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به محل برگزاری جشنواره آمد و از بخش‌‌های مختلف آن بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شاهسواری ضمن آرزوی سلامتی برای برگزار کنندگان جشنواره، گفت: جشنواره پویانمایی تهران دروازه‌‌ای به سوی تغییر جدی در سینمای ایران است. این تغییر به معنای تفاوت در جنس تولید، طبقه مخاطبان و ایجاد فضای نو در حوزه ارتباط مخاطب و انیمیشن است.
او افزود: اگر جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران بتواند دروازه‌ای برای ورود علاقه‌مندان، هنرجویان و فعالان از انیمیشن به سینمای حرفه‌ای کشور شود، ما با تغییر و تحولات چشم‌گیر و درجه یکی رو به رو خواهیم شد.
شاهسواری در خصوص جایگاه انیمیشن در سینمای ایران گفت: انیمیشن ایران به لحاظ فنی و خلاقیت در جایگاه خوبی قرار دارد اما هنوز به لحاظ بازاریابی، نظام تولید و توزیع در ابتدای راه هستیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.