تجلیل از برگزیدگان هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی در کرمان

برگزیدگان هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی طی آیینی در کرمان تجلیل شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم درحالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در همایش هجدهم طی دو روز با حضور در محافل و کارگاه‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی از دانش و توان اساتید برجسته‌ی کشوری بهره‌مند شدند.
بر اساس این گزارش، محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون کرمان در آیین پایانی هجدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی با بیان این‌که همایش هجدهم با پرداخت ویژه به ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اکبر و حضرت قاسم (علیهما‌السلام) برگزار شد، بیان داشت: این همایش با مشارکت خوب اعضا، مربیان و شرکت‌کنندگان آزاد از سراسر کشور و به‌ویژه استان کرمان همراه بود.
علیزاده با اشاره به ویژگی‌های هجدهمین همایش عاشورایی اظهار داشت: در همایش امسال سعی‌مان بر این بود که به کیفیت آثار بیش‌از کمیت پرداخته شود و قالب‌ها و موضوع‌های همایش به 10 موضوع کاهش یافت تا آثار فاخرتری تولید شود.
مدیرکل کانون کرمان از نگاه ویژه به حساسیت کار کودکان و نوجوانان در همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان خبر داد و افزود: محوریت همایش پرداختن به واقعه‌ی بزرگ و ارزشمند عاشورا، امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است، اما سعی شد، برنامه‌ها در فضایی جذاب و معنوی انجام شود.
وی بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر را بهترین‌ شیوه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره اهل بیت‌(ع) برشمرد و گفت: گام نهادن این قشر از جامعه در مسیر ائمه و اهل بیت (علیهما‌السلام) و ماندگاری در این راه کاری بزرگ و ارزشمند است.
علیزاده عنوان کرد: کودکان هفت تا 17 ساله بیشترین مخاطبان همایش عاشورایی هستند و مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری و شرکت‌کنندگان بخش آزاد نیز حضور چشمگیری در این همایش داشتند.
این مسوول فرهنگی خاطرنشان کرد: هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی در قالب 10 فعالیت شعر، داستان، قصه‌گویی، نشریه الکترونیک، پرده‌خوانی، عکس، پژوهش، خوشنویسی، نقاشی و انیمیشن برگزار شد.
علیزاده از ارسال نزدیک به 2 هزار و 500 اثر به دبیرخانه همایش خبر داد و یادآور شد: در همایش هفدهم 22 استان حضور داشتند که این تعداد در همایش سال جاری به 27 استان رشد داشته است.
وی از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته از جمله محمدرضا سنگری عاشوراپژوه و نویسنده به‌عنوان برنامه‌های جنبی همایش آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان نام برد.
در همین حال، از یکصدوپنجاه‌و شش برگزیده همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان با اهدای لوح و تندیس همایش تجلیل شد.
از سوی موسسه نشر فرارنگ به آسیه عزیزپور و هیوا ملکی اعضای کانون پاریز و امیرحسین یعقوبی عضو کانون چترود هدایای نقدی اهدا شد.
همچنین علی زنگی‌آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان هدایای ویژه‌ای را به صبا نجارپور عضو کانون چترود و سمیه امیری اهدا کرد.
ارایه‌ی آثار برگزیده ادبی، قصه‌گویی مهتاب شهیدی مربی مسوول کانون شماره 9 تهران و زهرا چوپانی عضو کانون پاریز، پرده‌خوانی امیرحسین یعقوبی عضو کانون چترود، اجرای سرود توسط اعضای کانون شماره 2 کرمان و پخش نماهنگ همایش از جمله برنامه‌های آیین اختتامیه هجدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان بود.
بر همین اساس، علاوه بر مدیران و مسوولان فرهنگی استان، عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی به همراه جمعی از کارشناسان این استان نیز در این برنامه حضور داشتند.

رونمایی از کتاب هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان
کتاب «خورشید در آیینه هجدهم» هم‌زمان با مراسم اختتامیه هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، «خورشید در آیینه هجدهم» شامل برترین آثار تولید شده در همایش هجدهم آفرینش‌های عاشورایی در حوزه‌ی ادبی و هنری است که به همت کانون کرمان و نشر فرارنگ، در قالب کتابی به‌ چاپ رسید.
گفتنی است، نزدیک به 2 هزار و 500 اثر از 27 استان کشور به دبیرخانه هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان ارسال و روز 28 آذرماه طی آیینی از برگزیدگان این همایش تجلیل شد.
هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان طی روزهای 27 و 28 آذرماه با حضور برگزیدگان این همایش در تالار عماد برگزار شد.