آموزش عروسک‌سازی به مربیان کانون و خانه‌های فرهنگ تهران

بیش از 300 مربی کانون و خانه‌های فرهنگ تهران در 11 کارگاه‌، با ساخت عروسک‌های بومی، اصول اولیه‌ی طراحی اسباب‌بازی و بازی‌های اقوام ایرانی آشنا می‌شوند.

بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی کشور، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران میزبان مربیان مراکز فرهنگی و خانه‌های فرهنگ پایتخت است تا در 11 کارگاه چهارساعته، اصول و مقدمات ساخت عروسک‌های بومی و اسباب‌بازی‌های ساده را به آنان آموزش دهد.
در اولین روز این جشنواره در 12 مرداد، امیر سهرابی، مسوول این کارگاه‌ها، در نوبت صبح و عصر، ساخت عروسک‌های بومی همچون نخودی، ویژویژک و قارقارک را به 150 مربی آموزش خواهد داد.
همین مدرس در روزهای دیگر جشنواره نیز مباحثی چون آموزش ساخت اسباب‌بازی، انتخاب و خرید وسایل سرگرمی و ... را در کارگاه‌هایش تدریس می‌کند.
اولین جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی با حضور 80 تولیدکننده‌ی داخلی و 30 طراح ایده‌‌های تازه در زمینه‌ی سرگرمی و بازی، از 12 تا 16 مرداد با بخش‌های متنوع هم‌چون سمینار یک‌روزه، رونمایی از کتاب دانش‌نامه‌ی اسباب‌بازی‌های تهران، نمایشگاه عروسک‌های بومی‌آیینی اقوام ایرانی و ... در تهران برگزار می‌شود.