در جست‌وجوی استانداردهای گم‌شده

پنجاه طراح و تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی با حضور در کارگاهی آموزشی، بایدها و نبایدهای پروسه‌ی تولید وسایل سرگرمی و بازی را فرا گرفتند.

در حاشیه‌ی اولین نمایشگاه و جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون، طراحان و تولیدکنندگان با حضور یک کارگاه یک‌روزه، ضمن مرور فرآیند طراحی، ایده‌پردازی و مشخصات ایده‌ی اسباب‌بازی، و تولید و ورود به بازار را بررسی کردند.
به گفته‌ی آزاده بیات، مسوول این کارگاه، طراحان شرکت‌کننده در این برنامه که از 9 صبح تا 6 بعدازظهر سه‌شنبه 13 مرداد برگزار شد، با هدف یافتن حلقه‌ی مفقوده در جریان تولید اسباب‌بازی از ایده تا بازار، زیر نظر شش استاد و کارشناس میهمان به بحث و تبادل نظر نشستند.
شادی عظیمی، آزاده بیات و آیدین مهدی‌زاده تهرانی به عنوان مدرس این کارگاه یک‌‌روزه، در کنار  اساتید میهمان جوانشیر بنیاب، جاوید مقدمی و فرزانه بابایی، اداره‌ی این دوره را بر عهده داشتند.
این کارگاه یک‌روزه به شکلی طراحی شده بود که شرکت‌کنندگان پس از آشنایی با کلیات و اصول طراحی و تولید اسباب‌بازی استاندارد، با حضور در بخش نمایشگاهی جشنواره، تولیدات 80 شرکت داخلی را بر اساس آموخته‌های کارگاهی، ارزیابی می‌کنند.
بر این اساس، به گفته‌ی مسوول کارگاه، این دوره با هدف آسیب‌شناسی چرخه‌ِ طراحی و تولید و عرضه‌ی محصولات سرگرمی داخلی طرح‌ریزی شده و پیش‌بینی می‌شود که نکات مطروحه در نشست، به بحث‌های جدی‌تر بعدی دامن بزند.
اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی از 12 تا 16 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران، علاوه بر بخش کارگاهی که به‌طور روزانه در چند نوبت برپا می‌شود، شامل بخش‌های نمایشگاهی، موزه و نشست‌های تخصصی پژوهشی است.
در همین حال، 80 شرکت تولیدی داخلی آثار و محصولات خود را در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده‌اند.
این نمایشگاه و جشنواره در مجموعه‌سالن‌های کانون هرروز از ساعت 10 صبح تا 8 شب میزبان عموم علاقه‌مندان است.