تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستانی، اهمیت کتاب را پر‌رنگ می‌کند

طرح اهدای کتاب و تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان، ایده بسیار خوبی است اگر در این زمینه کارهای فرهنگی انجام دهیم تردید نکنید اهمیت کتاب و نقش آن پر‌رنگ خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، الهه فدایی‌تهرانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان با حضور در غرفه گروه «سلامت و هنر» در ویژه‌برنامه مهمانی مهر و نیایش کانون با بیان این مطلب و با اشاره به جای خالی کتاب‌خوانی در جامعه گفت: این طرح، فرصت‌های مطالعه کتاب را برای کودکان بستری‌شده در بیمارستان‌ها فراهم می‌کند. امیدوارم همه مسوولان و مردم، از این طرح حمایت کنند.
فدایی‌تهرانی تصریح کرد: هر کتاب یک دنیای جدید را برای بچه‌ها ترسیم می‌کند. بچه‌ها با کتاب خواندن از فضای استرس‌زای بیمارستان خارج می‌شوند و همین رسالت بزرگی است.
این نویسنده افزود: اگر نویسنده‌ها، تصویرگران و ناشران بتوانند کتاب‌هایی تولید کنند که مناسب این بچه‌ها باشد تاثیر بیشتری بر مخاطب هدف ما دارد.
وی گفت: پدر و مادر‌ها کتاب خواندن را از خودشان شروع کنند و کتاب خواندن جز سبد فرهنگی خانواده‌ها شده و به عنوان بخشی فراموش نشدنی لحاظ شود. توجه بیشتر بچه‌ها به اسباب‌بازی‌ها باعث شده تا کتاب‌خوانی به فراموشی سپرده شود.
نویسنده حوزه کودک و نوجوان افزود: در سیستم آموزشی ما بیشتر حواس‌مان به آموزش است و به بخش پرورش اهمیت نمی‌دهیم‌. اگر یک زنگ مطالعه در نظام آموزشی ایجاد شود و بچه‌ها جدا از کتاب‌های درسی به مطالعه کتاب بپردازند و هر کتابی که خودشان دوست دارند بیاورند و به معرفی آن بپردازند و راجع به آن صحبت کنند‌ یا نمایش خلاق در ارتباط با داستان اجرا کنند در ذهن‌شان ماندگار خواهد شد و به فرهنگ‌سازی کمک خواهد کرد.
غرفه گروه «سلامت و هنر» در برنامه مهمانی مهر و نیایش که به مناسبت ماه مبارک رمضان در روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 (9 تا 18 رمضان) برپا شده بود، غرفه‌ای را دایر کرد تا همه بتوانند کتاب‌های دست دوم اما قابل استفاده و همچنین بازی‌های آموزشی، لوح‌های فشرده و لوازم‌التحریر نو را در اختیار بیمارستان‌های کودکان قرار دهند.