کد خبر: 264467
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
«کارخانه‌ی همه کاره» کیست؟

«کارخانه همه‌کاره» کتابی است به قلم و تصویر نورالدین زرین‌کلک که شگفتی‌های فیزیکی بدن انسان را به کودکان می‌آموزد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور‌ بین‌الملل کانون، «کارخانه همه‌کاره» داستان پدر و پسری است که در کنار هم به کشف و شناخت کاربردهای مختلف اعضای بدن می‌رسند. نورالدین زرین‌کلک کوشیده است با زبان و تصاویر ساده مهم‌ترین مفاهیمی را که یک کودک باید بداند را به او بیاموزد.
براساس این گزارش «کارخانه همه‌کاره» برای نخستین بار در سال 1368 به انتشار رسیده است. انتشارات کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان که مدتی است اقدام به انتشار آثار فاخر خود در سال‌های گذشته کرده است این اثر نورالدین زرین‌کلک را نیز وارد بازار نشر کرده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پدرم یک کارخانه کوچک دارد که بیشتر وسایل خانه را در آنجا تعمیر می‌کند. هر وقت به کارگاه کوچکش می‌روم، شباهت بین ابزارهایش و بدن انسان را برایم بازگو می‌کند. او می‌گوید که آدم یک جرثقیل همه کاره است! آیا باور می‌کنید؟ ‌اگر باور نمی‌کنید، حتما این کتاب را بخوانید.»
زرین‌کلک کتابی تصویری را خلق کرده است که کودکان می‌توانند بعد از شناخت کامل ابزارآلات و کاربرد آن به کشف و شهود در خود بپردازند و ویژگی‌های مشابه را در خود کشف کنند.
«پدرم می‌گوید: آدم خیلی بیشتر از اینهاست و با ابزارهایی که در خودش دارد، کارهای زیادی می‌تواند بکند. حالا با خودت است که آن ابزارها و کارها را پیدا کنی.»
این کتاب آموزشی3هزار و 200 تومان قیمت دارد و برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) به انتشار رسیده است.