تلاش برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در خوسف خراسان‌جنوبی

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با هدف راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار برای کودکان و نوجوانان خوسف با فرماندار جدید این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و کتاب‌خانه سیار از جمله مطالبات مردمی شهرستان خوسف است که تا به حال پی‌گیری‌های فراوانی برای آن صورت گرفته است.
محمد شفیعی که به تازگی به عنوان فرماندار جدید خوسف معرفی شده است در دیدار با مدیر کل کانون خراسان جنوبی گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته قدردانی است و به خوبی بر ضرورت راه‌اندازی کانون در شهرستان خوسف آگاه هستم. به همین دلیل تمام تلاشم را برای آغاز به کار کتاب‌خانه ثابت و سیار کانون به کار خواهم گرفت.
دیدار با محمد شفیعی فرماندار جدید خوسف در ادامه پی‌گیری‌های گذشته صورت گرفت و طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رابطه تأکید کرد: کودکان و نوجوانان شهرستان خوسف هم‌چنان چشم انتظار افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی هستند و همت و همراهی دلسوزانه مسؤولان به این انتظار پایان خواهد داد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ادامه گفت: تأسیس و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های ثابت و سیار از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است تا با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این مراکز استعدادهای کودکان و نوجوانان شناسایی و پرورش یابد.
حمیدی، کتاب و کتاب‌خوانی را شاخص‌ترین فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری کانون عنوان کرد و افزود: در کتاب‌خانه‌های سیار، مربیان با یک دستگاه خودرو به دیدار بچه‌های روستایی می‌روند و بهترین هدیه‌ی آنان برای این عزیزان کتاب است. هم‌چنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی از جمله  قصه‌گویی، نمایش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی و فعالیت‌های کتاب محور هم‌چون روخوانی کتاب، شعرخوانی و معرفی کتاب و... از جمله برنامه‌های این مربیان است. 
مدیر کل کانون خراسان جنوبی همچنین اظهار امیدواری کرد: انتظار بچه‌های خوسف برای بهره‌مندی از فعالیت‌های کانون با مشارکت مسوولان استان پایان یابد.
کانون خراسان جنوبی در حال حاضر صاحب 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سه کتاب‌خانه سیار روستایی و شهری است.