کد خبر: 266881
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
بهار با درخت به کتابخانه‌ی مرجع کانون رسید

نمایشگاه «کتاب‌های بهاری کودک و نوجوان» تا پایان فروردین ۹۶ میزبان دوست‌داران کتاب، هنرمندان و نویسندگان است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون این روزها کتاب‌خانه‌ی مرجع کانون حال وهوایی بهاری پیدا کرده و کتاب‌هایی با موضوع «درخت» را به نمایش گذاشته است.
بر این اساس 54 عنوان کتاب با عنوان یا محتوای مربوط به درخت به نمایش در آمده است. آثار خارجی به نمایش درآمده برندگان جایزه‌های بین‌المللی هستند، ضمن آنکه آثاری از نویسندگان و تصویرگران به‌نام ایرانی نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
در باغ بزرگ باران می‌بارید اثری است از احمدرضا احمدی که این‌طور آغاز می‌شود: «‌پسرک شنید که پیرمرد گفت: فردا صبح به باغ بزرگ برو، در انتهای باغ کنار یک درخت سپیدار کهن، جعبه‌ای در خاک دفن است. جعبه را از خاک بیرون بیاور، به خانه ببر و درش را باز کن.»
همه با هم نوشته‌ی شهید یوسف ملک شامران دیگر کتابی است که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. این کتاب درباره درخت سیب سال‌خورده‌ای است که بالای تپه سرسبزی زندگی می‌کند  و مادر تمام درخت‌های سیبی است  که در دامنه‌ تپه‌های آن منطقه سبز شده‌  است. درخت سیب هر روز صبح به وسیله باد با شور و شوق به فرزندانش سلام می‌کند تا آنکه...
آخرین سیب نوشته‌ی مریم جمشیدی کتابی است از انتشارات کانون، شخصیت اصلی این کتاب ‍پسری به نام  امیر است که هرروز یکی از سیب‌های دفترش را پاک می‌کند تا وقت رسیدن پدرش از جبهه برسد.
این کتاب‌خانه در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملک‌شامران کانون واقع شده است.