بخش مهمی از تربیت کودکان برعهده کانون است

معاون توسعه‌ی امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: کانون به عنوان یک سازمان تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، عهده‌دار بخش مهمی از تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا واعظ مهدوی در بازدید از کانون استان سیستان و بلوچستان اهمیت دوران کودکی را در شکل‌گیری شخصیت انسان مهم دانست و افزود: کودکان شخصیت نسل آینده‌ی کشور را تشکیل می‌دهند از این رو شکل‌گیری صحیح شخصیت در این دوران برای دولت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
این مقام مسوول همچنین به دو زبانه بودن کودکان این استان نیز اشاره و از مسوولان کانون درخواست کرد تا در این زمینه با انجام فعالیت‌های مناسب به تقویت زبان فارسی در کودکان و نوجوانان کمک کنند.
معاون توسعه‌ی امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان این نشست، حضور مستمر در مناطق حاشیه‌ی شهر را یکی از وظایف کانون و دیگر نهادهای مرتبط دانست.
در ادامه سرپرست کانون استان سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از فعالیت‌های شاخص کانون در سال گذشته ارایه و به اهمیت مناطق حاشیه‌نشین و روستایی اشاره کرد و گفت: این مناطق با توجه به کمبود امکانات و عدم حضور مستمر نهادهای فرهنگی یکی از بخش‌هایی است که همواره مورد توجه کانون بوده و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، همکاران حضوری چشم‌گیری در میان کودکان این مناطق دارند.
وی هم‌چنین با اشاره به بندی از سند چشم‌انداز کانون در خصوص شعار "بهره‌مندی عموم کودکان و نوجوانان کشور از فعالیت‌ها، خدمات و آثار فرهنگی کانون" افزود: با توجه به تاکید مدیرعامل کانون این فعالیت‌ها در سال جاری به‌صورت ویژه‌ای در حال اجراست به طوری‌که در روزهای آغازین سال جاری چند ویژه‌برنامه برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان حاشیه‌ی شهر برگزار شده است.
او در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با همت همکاران و حمایت‌ نهادهای مرتبط، کانون در مسیر روشنی که در پیش گرفته، با موفقیت به افق ترسیم شده در چشم‌انداز برسد که نتیجه‌ی آن اعتلای سطح فرهنگی کشور عزیزمان ایران است.
در پایان همکاران حاضر در نشست گزارشی از برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در سال گذشته ارایه کردند.
گفتنی است مهمانان کانون از مرکز فرهنگی- هنری مجتمع، کتاب‌خانه‌ی سیار شهری و سالن سینمای کانون بازدید کردند.