آثار فاخرِ سینمای کودک قابل ستایش‌اند

آثار فاخری که برای کودکان و نوجوانان کشور ساخته می‌شوند، قابل ستایش هستند و «پایان رویاها» یکی از بهترین فیلم‌هایِ سینمای کودک است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید پتکی بازیگر فیلم «پایان رویاها»ی محمدعلی طالبی با بیان این مطلب اضافه کرد: آثار مرحوم عباس کیارستمی، مجید مجیدی و... که در جهان هم مورد توجه قرار گرفته‌اند، از جمله آثار ارزشمند برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.
پتکی که تجربه همکاری با طالبی را در دو فیلم «یک روز سرد» و «قول» دارد، در مورد ورود خود به پروژه پایان رویاها توضیح داد: اواخر سال 94 آقای طالبی تماس گرفت و گفت سناریویی در شمال کشور دارم و از من خواست که در آن حضور داشته باشم و با لهجه مازندرانی صحبت کنم.
وی در ادامه یادآور شد: من گیلانی هستم و یکی از دغدغه‌هایم این بود که بر لهجه مازندرانی مسلط نبودم، چرا که گویش گیلانی با مازندرانی تفاوت دارد. با عوامل، دستیاران، تدارکات، راننده‌های ساکن مازندران و... هم صحبت می‌شدم تا لهجه را در گویش فارسی آنان پیدا کنم.
بازیگر فیلم «قول» تأکید کرد: همکاری با طالبی به من درس زندگی داد و در این سه پروژه‌ا‌ی که با او همکاری داشتم، درس زندگی را در قالب یک فیلم‌نامه بازی کردم. او دوست داشت بازیگران فیلم، زندگی را تجربه کنند و طوری ما را برای کار آماده می‌کرد که در آن مدت احساس می‌کردیم اهل مازندران و در عین حال روستایی هستیم.
به گفته وی، با توجه به این‌که کانون پرورش فکری پشت این فیلم بود، آقای طالبی در تهیه و تولید آن قدرتمند عمل می‌کرد و خیال همه عوامل راحت بود. پتکی افزود: یقین دارم این فیلم، مطرح خواهد شد و در جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره‌های دیگر موفقیتی به دست می‌آورد.
این بازیگر سینما، ضمن آرزوی موفقیت برای کارگردان و عوامل این فیلم به ویژه دو کودکی که نقش اصلی فیلم را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: طالبی از این کودکان استادانه بازی گرفت. این بچه‌ها از صبح زود در باران و توفان برای ضبط می‌آمدند و در تمام مراحل فیلم همراه بودند.
او گفت: در این فیلم به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود که با منطق بالا و روش‌های درست می‌توانند با بچه‌های خود ارتباط برقرار کنند.
پتکی گفت: خوشحالم که کانون با کارگردان‌های خوبی مانند محمدعلی طالبی کار می‌کند و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها ادامه یابد و در کنار آن بازیگران هم آنچه در توان دارند، به کار بگیرند. چراکه بازیگران اگر برای فرزندان خودشان کاری انجام ندهند، کارشان بیهوده است.
پتکی با اشاره به این‌که کانون رسالت مهمی بر دوش دارد، افزود: آموزش و بحث سواد و فراگیری علم در مدارس انجام می‌شود و همیشه جای پرورش خالی بوده که در این زمینه باید کارهای ویژه‌ای انجام شود و بخشی از این مسوولیت نیز بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
او در پایان اظهار امیدواری کرد که برایش موقعیتی پیش بیاید که باز هم با مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کند.
پتکی از سال 1368 فعالیت هنری خود را در حوزه تئاتر آغاز کرده و از سال 1377 وارد سینما و رادیو و  تلویزیون شده است.
فیلم «پایان رویاها» به بخش مسابقه بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر که روزهای 1 تا 8 اردیبهشت 1396 در تهران برگزار می‌شود، راه یافته است.