حمایت استاندار بوشهر از طرح‌های پیشنهادی کانون

استاندار بوشهر آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های پیشنهادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی‌ و هنری اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مصطفی سالاری در دیدار با مدیرعامل کانون با اعلام این خبر گفت: استانداری بوشهر این آمادگی را دارد تا از طرح های در زمینه گسترش تئاتر برای راه‌اندازی کامیونت سیار نمایش کانون کمک کند.
استاندار بوشهر افزود توسعه هنرهایی‌از قبیل تئاتر می‌تواند، هم زمینه حمایت از هنرمندان این عرصه را فراهم و به جریان تئاتر و نمایش در کشور کمک کند و هم باعث شود مخاطبان از این هنر تاثیرگذار بهره‌مند ‌شوند.
وی با اشاره به این که تئاتر در استان بوشهراز پیشینه‌ی قوی و ریشه‌ای برخوردار است یادآور شد: باید تلاش کنیم  زمینه‌ای فراهم شود که تمامی مخاطبان در سراسر استان بتوانند از این هنر بهره‌مند شوند.
سالاری هم‌چنین ضمن استقبال از طرح توسعه کتاب‌خانه‌های سیار کانون در استان بوشهر با پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان مبنی برحمایت از راه‌اندازی موزه تخصصی علوم نیز موافقت کرد و قول مساعد داد در این زمینه همکاری و همراهی‌های لازم در بخش‌های مختلف را داشته باشد.
وی با بیان این‌که در حال بررسی برای راه‌اندازی مجتمع اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی در دهکده گردشکری بوشهر هستیم اظهار داشت: آمادگی این را داریم تا هر فعالیت فرهنگی که زمینه و قابلیت آن در این استان وجود داشته باشد را با جدیت حمایت کنیم.
در این دیدار هم‌چنین علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی‌، هنری و ادبی در کانون برای ارایه بهتر خدمات به کودکان و نوجوانان ارایه کرد.
وی توسعه مراکز سیار روستایی کانون را از جمله مواردی عنوان کرد که با کم‌ترین هزینه و نیروی انسانی می‌تواند تاثیرگذاری زیادی بر مخاطبان داشته باشد و از استاندار بوشهر خواست برای افزایش تعداد این کتاب‌خانه‌ها در این استان، کانون را حمایت کند.
مدیرعامل کانون توسعه و تجهیز مراکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه( نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی) و سالن‌های سینما کودک را از دیگر مواردی دانست که نیازمند حمایت و کمک است.
وی هم‌چنین با اشاره به استقرار نمایندگی دبیرخانه شورای نظارت براسباب‌بازی در بوشهر گفت: ریاست این شورا از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی بر عهده مدیرعامل کانون قرار دارد.
مدیرعامل کانون افزود: در حال حاضر اسباب‌بازی‌های مخرب زیادی به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شود که نیازمند نظارت و کنترل جدی‌تری است که امیدواریم در این حوزه نیز مسوولان استان بوشهر همراهی بیشتری با کانون داشته باشند.
حاجیان‌زاده در پایان ضمن قدردانی از همراهی‌های استانداری از کانون بوشهر خاطرنشان کرد هرچه حمایت‌ها از کانون افزایش یابد ظرفیت‌های این مجموعه بیشتر به نفع کودکان و نوجوانان به کار گرفته خواهد شد.
گفتنی‌ است  در  سفر استانی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به بوشهر که طی روزهای 30 و31 فروردین 96 برگزار شد  مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، محسن حموله دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی و علی‌اصغر باقرزاده مدیرکل آموزش و پژوهش کانون او را همراهی کردند.