استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در جشنواره هفتم رضوی

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری کانون پرورش فکری این استان برگزار می‌شود.<BR>

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی سمنان، صبح پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال جاری با مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری این استان دیدار و در راستای برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت‌وگو کرد.

سماکوش، ضمن اشاره به آغاز بکار هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، هدف از این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) و گرامی‌داشت دهه کرامت، عنوان و خاطرنشان کرد: کار برای امام رضا(ع) توفیق بزرگی است و افزایش آگاهی عمومی شهروندان در مورد فضائل این بزرگوار، ارزشی عظیم دارد و با همه توان و تلاش در راستای ترویج فرهنگ امام رضا(ع) قدم برمی‌داریم.

وی در ادامه به تشریح بخشنامه نحوه برگزاری این جشنواره از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پرداخت و افزود: شش‌عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام‌رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن‌موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌هابی عمومی استان سمنان با توجه به نقش کتابداران در ترویج فرهنگ رضوی و بررسی نقاط قوت و ضعف در تجربه برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، تعامل سازنده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل برای برگزاری شایسته هفتمین دوره این جشنواره دانست.

سماکوش در پایان سخنانش خواست تا در راستای هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در بخش کودکان و نوجوانان استفاده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک به سماکوش و ابراز خرسندی از همکاری با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، گزارش کوتاهی از برگزاری جشنواره رضوی ارائه و به تعداد آثار برگزیده اعضا و مربیان در این جشنواره اشاره کرد.

جمال در ادامه با تأکید بر تخصص و توان بالای مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در امر ترویج فرهنگ رضوی به آسیب‌شناسی این جشنواره به‌ویژه در بخش کودک و نوجوان پرداخت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان سخنانش، بخش‌های هشت‌گانه پانزدهمین جشنواره رضوی و مهم‌ترین اهداف آن را در کانون پرورش فکری معرفی کرد.

گفتنی است قرار است در آینده‌ای نزدیک به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه‌های مشترکی بین این دو نهاد فرهنگی ویژه مخاطبان کودک  و نوجوان برگزار شود.