یکسان‌سازی مراحل آموزشی از ایده تا اجرا در کانون سراسر کشور

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌ریزی برای یکسان‌‌سازی مراحل مختلف آموزشی کارکنان و مربیان بر اساس استانداردهای ایزو 10015 خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اصغر باقرزاده در آیین آغاز گردهم‌آیی سراسری کارشناس مسوولان و کارشناسان ستادی و استانی آموزش و پژوهش با اعلام این خبر گفت: این گردهم‌آیی در قالب پودمان آموزشی با هدف یکسان‌سازی تمام مراحل آموزش از قبیل ایده، طراحی، نیازسنجی، ارزش‌یابی و... برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر به دلایل مختلف هم در ستاد و هم در استان‌ها از جدول برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده شش ماهه اول سال 96 فاصله داریم، افزود: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های بهتر این فاصله را جبران و دوره‌های مفیدی را برگزار کنیم.
باقرزاده در ادامه یادآور شد: آیین‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی نیز بر اساس استانداردهای 10015 تدوین شده است و به زودی برای استان‌ها ارسال خواهد شد.
وی هم‌چنین از راه‌اندازی سامانه مدیریت یک‌پارچه آموزش در این اداره‌کل خبر داد و خاطرنشان کرد در بخشی از این دوره آموزشی کارشناسان آموزش و پژوهش با چگونگی کار با این سامانه بیش‌تر آشنا خواهند شد.
آغاز فعالیت دبیرخانه هفته پژوهش موضوع دیگری بود که مدیرکل آموزش و پژوهش کانون به آن اشاره کرد و اظهار داشت آثار پژوهشی، طرح‌ها، اقدام‌پژوهی‌ها و... به این دبیرخانه رسیده که امیدواریم پژوهش‌ها کاربردی باشد تا در اختیار واحدها و بخش‌های مختلف سازمان قرار دهیم و از آن بهره گیرند.
گردهم‌آیی آموزشی کارشناسان و کارشناس مسوولان ستادی و استانی آموزش و پژوهش کانون با حضور مدرسان با سابقه این حوزه در قالب کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی در 32 ساعت آموزشی طی روزهای 20 تا 23 شهریور در تهران برگزار می‌شود.
در این پودمان آموزشی مباحثی در زمینه‌های مختلفی از قبیل آشنایی با اصطلاحات استاندارد ایزو 10015، فرآیندها، نیازها و طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی، فراهم‌آوردن آموزش، ارزش‌یابی نتایج و پایش و بهبود فرآیند آموزش و پیاده‌سازی سامانه مدیریت یک‌پارچه آموزش به فراگیران ارایه می‌شود.