فراخوان دومین جشنواره سرود "نغمه‌های روشن فردا"

دومین جشنواره سرود نغمه‌های روشن فردا باهدف عمومی سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه با موضوعات ملی و آیینی برای اعضای مراکز کانون و گروه‌های آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سرود و موسیقی فرصت مناسبی است تا در یک همگرایی هنرمندانه شرایط مطلوب هم‌صدایی و همراهی را تجربه کنیم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج کار گروهی در میان نوجوانان و تربیت و خلاقیت، این فعالیت را مغتنم شمرده و به سنت پیشینیان‌، به واسطه سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

از طرفی انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

برهمین اساس عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه از اهداف کلی و بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه‌های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

موضوع جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» شامل سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد است.

همچنین اعضای مراکز کانون (کودکان، نوجوانان و جوانان ( ۷ تا ۲۲ سال) اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی و شهری، فراگیر و گروه‌های آزاد (دولتی و مردمی) (۷ تا ۲۲ سال) شرکت‌کنندگان این جشنواره هستند.

جشنواره ملی سرود در دو بخش اصلی و جنبی و بخش اصلی در دو مرحله استانی و کشوری از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا ۲۰ دی ۱۴۰۲ فرصت دارند برای ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» به سامانه جشنواره‌ها و رویدادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonfest.ir مراجعه کنند ویابه صورت لوح فشرده به دبیرخانه استانی واقع در اصفهان ،خیابان کاوه ، بعد از پل جابر انصاری ، کوچه 27 فارابی ، پلاک 3 ، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان واحد هنری ارسال نمایند .

شماره تماس واحد کارشناسی هنری کانون استان اصفهان جهت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر : 09960625985

شیوه‌نامه دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون

فراخوان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =