کد خبر: 337678
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد

مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه»، با حضور جمعی از مسئولان شهری و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مجید طهوریان‌ عسگری عضو شورای شهر مشهد و سید جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در قالب تئاتر، قصه‌گویی، ماسک‌سازی، اوریگامی، ادبی، بازی و سرگرمی، نقاشی و نقالی در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی مشهد آغاز به‌کار کرد.

نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آئین افتتاحیه رویداد گفت: بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز با استفاده از ابزار جدید، هنر و فرهنگ که بتواند به صورت مبادله‌ای و فرایندی در حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد، دغدغه‌ای است که از ابتدا در کانون مطرح بوده است. ابراهیم زره‌ساز  افزود: یکی از اهداف عالی در کانون، توجه به هنر حماسی باتوجه به کارکردهای آن برای کودک و نوجوان است و در این راستا مذاکراتی با شهرداری و آموزش‌وپرورش با هدف‌گذاری رسیدن به فضای هویتی کودکان صورت گرفت.

نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد

مجید طهوریان عسگری عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون توس در ادانه گفت: شاهنامه برش‌های مختلفی دارد که بخش‌های متنوع آن در تمام سنین، علاوه‌بر هویت‌سازی، شکل‌دهی شخصیت انسانی را به دنبال دارد. وی اظهار کرد: در شهری که خورشید عالم تاب آن امام رضا(ع) است، هویت تاریخی و ماندگار دیگری به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌درخشد و کتاب بی‌نظیر او یعنی شاهنامه، امروز در تمام دنیا سند هویتی و گفت‌وگویی علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات است. هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم با شخصیت‌های شاهنامه و مفاهیم حماسی آن، رشد خلاقیت و تقویت حس میهن‌دوستی، آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم است. در پایان این مراسم نیز دانش‌آموزان با حضور در غرفه‌های فرهنگی و هنری دایر در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی به آشنایی با شاهنامه و فراگیری آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =