نشست آموزشی با والدین اعضای مرکز شماره ۱۱ کرمانشاه

در راستای خانواده‌محوری و توانمندسازی تربیتی خانواده، نشست آموزشی با والدین اعضای مرکز شماره ۱۱ کرمانشاه انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای خانواده‌محوری و توانمندسازی تربیتی خانواده، نشست آموزشی با والدین اعضای مرکز شماره ۱۱ کرمانشاه انجام گرفت.
دکتر محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان و سخنران این نشست آموزشی، مباحث تربیتی خود را چنین آغاز کرد: همیشه تربیت دغدغه‌ی شما والدین عزیز است، ساحت‌ها انواع مختلف دارند، تربیت محصول تلاش والدین است، در واقع تربیت چندان مرتبط با محل زندگی نیست و باید عناصر و افراد نقش خود را درست ایفا کنند و مادران به‌عنوان معلم، محیط تربیتی را مهیا می‌سازند و منشا تربیت صحیح و اثر بخش هستند؛ همچنین نگاه عمیق به بایدها و نبایدها از مواردی‌است که باید به‌ آنها توجه شود.
وی افزود: همانطور که علم نیز به اثبات رسانده، برنامه‌ریزی برای تربیت ‌بدنی بخش قابل ملاحظه‌ای از تلاش برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان  است و شما باید سعی کنید که فرزندانتان در محیطی قرار بگیرند که از نظر بدنی رشد پیدا کنند و در سن بلوغ این امر از اهمیت دو چندانی برخوردار است. حضور در طبیعت و تنفس و تحرک بدنی نیز از عوامل بسیار موثری است که می‌توان در محیط خانواده صورت داد.
زنجانی تصریح کرد: تربیت عبادی از عوامل بسیار مهمی است که می‌تواند خانواده را از آسیب‌های اجتماعی دور سازد و توجه به بخش عبادی و معنوی در تربیت فرزندان نکته‌ی با اهمیتی است که امروزه هم در دنیا به آن رسیده‌اند و نتیجه‌ی آن تربیتی صحیح با حاصل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.
مدیرکل کانون استان با بیان روایات، تاکید کرد: خداوند انسان را در سختی آفریده و لازمه‌ی یک فرآیند تربیتی سالم این است که کودکان را نازپروده‌ی محظ، پرورش ندهیم و از سنین پایین باید آنها را به صورت هدفمند برای مواجهه با سختی‌ها آموزش دهیم تا در همین راستا و بر آستانه تحمل فرزندانمان بیافزاییم و در واقع رابطه‌ی معکوسی بین رفاه و تربیت صحیح برقرار است، باید کودکان و نوجوانان را در مقاوم بار آورد تا در آینده در مواجهه با واقعیت‌های زندگی دچار چالش نگردند.
همسالان، دوست و دوست‌یابی در آموزه‌های دینی، محیط و اثربخشی آن در زندگی و فرآیندهای تربیتی، معرفی محیط‌های مناسب و اثرگذاری و نحوه‌ی ارتباط گرفتن والدین با آنها، معرفی مجموعه‌های تربیتی، حضور در مسجد و مکان‌های معنوی و روند اثرگذار آن بر تربیت فرزندان، شیوه‌ی ارتباط و مشارکت با مشاوران امین و فعالان حوزه تربیتی، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌های اجتماعی، مقابله با جریان‌های ضد تربیتی در جامعه و ... از دیگر مباحثی بود که دکتر محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، به تفصیل در مورد آنها صحبت کرد و توضیحات لازم را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =