بازدید اعضای کانون تویسرکان از خانه 170 ساله اقتداری

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تویسرکان به همراه مربی ادبی خود از خانه تاریخی اقتداری که قدمتی 170 ساله دارد بازدید کرده و دریافت خود از خانه‌های قدیمی را به صورت متن ادبی نوشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، 29 فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با  هدف ایجاد فرصت گفتمان و توجه به ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی نامگذاری شده است ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) به دنبال این است که از دل بناها و محوطه‌ها، دانش و رهیافتی را دریافت کرده و به آیندگان منتقل کند.

بازدید اعضای کانون تویسرکان از خانه 170 ساله اقتداری

از این روز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تویسرکان به همراه 11 نفر از اعضای خود اردوی  بازدید از خانه اقتداری که یکی از بناهای قدیمی تویسرکان بوده و قدمت آن به  170 سال می‌رسد، برگزار کرد. در این بازدید اعضا به تفاوتهای بناهای قدیمی و ساختمان‌های امروزی مانند ویژگی‌های خاص معماریُ داشتن حوض و حیاط بزرگ و پر از درخت، شکل پنجره‌ها توجه کردند.

مربی ادبی کانون در خصوص خانه اقتداری به اعضا گفت: این خانه مربوط به دوره قاجار است که در هفتم مهرماه ۱۳۸۱ با شماره ۶۴۱۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و برای ما در این شهر ارزش دارد.

ریحانه نوری افزود:‌ این خانه چهار حیاط و به صورت دو طبقه ساخته شده که استفاده از اشکال مهندسی در آن را به راحتی می‌بینید و در ساخت آن از  آجر، در دیوارها از خشت و در پایه‌ها از سنگ و در سقف‌ها از چوب استفاده شده است.

وی ادامه داد: این خانه‌ی زیبا که ارزش تاریخی دارد بخشی از فرهنگ و تاریخ شهر تویسرکان بوده و در سال 1381 به شماره‌ی 6141 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و میراث فرهنگی از این خانه برای نمایش صنایع دستی استان همدان و به خصوص شهر تویسرکان استفاده کرده است.

بازدید اعضای کانون تویسرکان از خانه 170 ساله اقتداری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =