کد خبر: 339001
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
بازدید 743
سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

سه شنبه مهدویت در راستای معرفی امام زمان (عج) طبق طرح هما امروز در مراکز فرهنگی- هنری همدان همزمان با برنامه‌های متنوع روز جهانی کتاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان استان همدان، سه شنبه مهدویت در راستای معرفی امام زمان (عج)  طبق طرح هما امروز در مراکز فرهنگی- هنری همدان همزمان با روز جهانی کتاب برگزار شد.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک همدان

به مناسبت روز جهانی کتاب  25 نفر از دانش آموزان مدرسه اندیشمندان برتر در مرکز شماره یک همدان حضور داشتند که در ابتدا معرفی کتاب "یکی کم است" و بعد خوانش آن کتاب با هدف مأنوس ساختن اعضا با کتاب و کتابخوانی صورت گرفت و در ادامه قصه‌گویی از کتاب انجام گرفت.

همچنین در این روز دانش آموزان مدرسه شاهد اخوان برای شرکت در برنامه سه‌شنبه مهدویت در مرکز حاضر شدند. مربی فرهنگی در مورد القاب امام زمان صحبت کرد و سپس حدیث درباره سجده شکر و نحوه شکرگزاری پس از نماز و نماز خواندن صحبت شد. در پایان با ساخت کتیبه گل نرگس با سفال برنامه به پایان رسید.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مجتمع شهید مدنی

ویژه برنامه ادبی جمع‌خوانی در مدرسه شهرک مدنی با هماهنگی مرکز مجتمع شهید مدنی برگزار شد. در این برنامه که با حضور رابط ادبی و مسئول و مربی فرهنگی مجتمع صورت گرفت، دانش آموزان به خوانش دسته جمعی کتاب «یک گوشه ی ساکت جنگل» از نادر ابراهیمی پرداختند. پس از خوانش دسته جمعی اعضا راجع به داستان کتاب صحبت کردند. در پایان با توجه به محتوای کتاب و آموزش مربی ادبی در کلاس نوشتن خلاق، دانش آموزان متن ادبی خود را در خصوص کتاب نوشتند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

موضوع کلاس نوشتن خلاق " دیده نمی شود اما وجود دارد" بود که دانش اموزان باید دریافت خود را در دفترچه یادداشت های کوچک و زیبایی که با طرح روی جلد کتاب مذکور ساخته شده بود می‌نوشتند و یک نقاشی از دریافت خود کشیدند. در صفحه آخر نیز تاریخ، نام نویسنده (نام خود)، نام تصویرگر (نام خود) را قید کردند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شهر سرکان

در روز جهانی کتاب مرکز سرکان برنامه بر موج دانایی با تعداد 21 نفر از دانش آموزان را اجرا کرد که در این برنامه جمع‌خوانی کتاب از کتاب " آی قصه قصه" صورت گرفت. اعضا کارت پستالی از کتابی را که خواندند درست کردند و در آن تصویری از کتاب را کشیدند و یک متن ادبی در مورد کتاب را داخل کارت پستال خود نوشتند و در پایان کارت پستال‌های درست شده را به یکدیگر هدیه دادند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان

قطار همای کانون تویسرکان در تاریخ 4 اردیبهشت به ایستگاه مهدویت رسید. در راستای اجرای طرح هما و سه شنبه مهدویت که مصادف با روزجهانی کتاب است، مربی مسئول مرکز تویسرکان در ارتباط با کانون و رسالت آن که کتاب و کتابخوانی است برای اعضا توضیحاتی را داد و اعضا را به خواندن کتاب تشویق کرد.

سپس مربی ادبی قصه شاهزاده روم را برای اعضا قصه گویی کرد و در خصوص تغییر نام مادر امام زمان(عج) از ملیکا به نرگس مطالبی را برای بچه ها گرفت.

در ادامه کاردستی گل نرگس به دانش‌آموزان آموزش داده شد و گل‌های ساخته شده را روی پانل سه شنبه مهدویت که به صورت کوپه ای از قطار بود نصب کردند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری سامن

به مناسبت روز جهانی کتاب نمایشگاه کتاب همراه با فروش کتاب‌ها و محصولات تولید کانون در مرکز شهر سامن برگزار شد که مورد استقبال مسئولان و دانش آموزان این شهر قرار گرفت.

این نمایشگاه با هدف جذب بیشتر اعضا، تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و آشنایی آنها با فعالیت‌های کانون صورت گرفته است.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک ملایر

با توجه به طرح هما و نامگذاری روز سه شنبه به عنوان مهدویت 50  نفر از دانش آموزان مدرسه ابتدایی یاسین پایه اول ابتدایی با حضور در مرکز شماره یک ملایر از برنامه‌های این روز مرکز استفاده کردند.

 در این روز  بحث آزاد با مفهوم انتظار، اجرای مسابقه امام زمانی با دو گروه از دانش آموزان با عنوان "یار امام کیه ؟ دشمن امام کیه ؟ "، نوشتن متن یک جمله‌ای در مورد امام زمان و شعر خوانی انجام گرفت.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

کتابخانه سیار روستایی فرسفج

کتابخانه سیار روستایی فرسفج به مناسبت روز جهانی کتاب در روستای پوسته شوران همرا ه اعضا از کتاب قصه الاغ و سنگ روخوانی کردند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان

35 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید هادی موسوی با هدف آشنایی بیشتر با وظایف منتظران موعود در سه شنبه‌ مهدویت کانون طرح هما در این مرکز حاضر شدند.

در این برنامه قصه‌گویی مادر موعود، آشنایی با نواب اربعه و سپس قرائت دعای فرج انجام شد و بحث و گفتگو در زمینه وظایف منتظران انجام پذیرفت.

همچنین ساخت کارت پستال و اجرای طرح ادبی در فعالیت بعدی با سوال من برای خوشحال کردن امام زمان (عج) چه کارهایی‌ می‌توانم انجام بدم؟ برای اعضا انجام شد و در ادامه متن ادبی خود را خواندند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شماره 5 همدان

مرکز 5 همدان به مناسبت روز جهانی کتاب جشن من یار مهربانم را برگزار کرد. این برنامه که با حضور مربی کانون در مدرسه فلسطین برای 56  نفر از اعضا برگزار شد، ابتدا مربی در مورد اهمیت کتاب وکتابخوانی با اعضا به گفتگو پرداخت و در ادامه اعضا جمله‌ای از امام علی (ع) که فرمودند: «هرکس با کتاب انس گیرد هر غمی را فراموش می‌کند» را با خط خوش نوشتند. سپس مربی مسئول مرکز کتاب‌هایی کانون را در اختیار دانش آموزان قرار داد و به جمع خوانی کتاب پرداختند. در این روز به سه شنبه مهدویت و گفت و گو با دانش آموزان در خصوص امام زمان صحبت شد.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری کبودراهنگ

به مناسبت روز زمین پاک و روز جهانی کتاب بعد از معرفی فعالیت‌های کانون در مورد اینکه چگونه زمین پاک داشته باشیم صحبت شد. در ادامه کتاب گلدان خالی معرفی و خوانده شد. سپس کتاب را تصویرسازی کردند و در آخر نمایش فیلم و بازی مار و پله انجام شد.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری مریانج

بمناسبت روز جهانی کتاب معرفی کتاب عمو قاسم توسط اعضای نوجوان در مرکز مریانج انجام گردید و بعد از معرفی، اعضا قسمت‌هایی از کتاب را خواندند.

سه شنبه مهدویت در روز جهانی کتاب برگزار شد

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان درگزین

به بهانه روز جهانی کتاب، نوجوانان کتابخوان کانون شهرستان درگزین با انجام فعالیت کتابخوانی به صورت داوطلبانه به جمع خوانیپنج عنوان کتاب برای کودکان پرداختند. آنها کتابهای لطفا چراغ ها را روشن بگذار!، این ترزی ها و آن ترزی ها، سرزمین مرده ها و زنده ها، این پسر چقدر کتاب میخورد و دعاهایی برای صلح جهانی خواندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =