کد خبر: 339010
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
راهیابی ۳۰ عضو کانون هرمزگان در جشنواره پژوهشی دانش آموزی لکوکاپ ایران

۳۰ عضو مرکز فرهنگی هنری مراکز پنجگانه بندرعباس به مرحله کشوری بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی را یافتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مراکز شهر بندرعباس با شرکت در کارگاه های آموزشی و کسب مهارتهای علمی و خلاقیت محور توانستند در  بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی کوکاپ ایران که هر ساله در سه سطح استانی، منطقه ای به صورت هماهنگ برگزار می شود شرکت کنند.
در این رویداد، بالغ بر ۵۰۰۰ دانش آموز در سراسر کشوردر رشته های متنوع از جمله لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوروبو(ربات فوتبالیست، جنگجو، پارک نوری، آتشنشان)، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکو دومینو، لکوسام( سرعت انتقال محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوبیو(تشریح جانوری)، لکوپد(پژوهش های دانش آموزی)، لکومجیک(الکترونیک دانش آموزی)، لکوفلای(هوافضا)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و … با هم به رقابت می پردازند.
اعضای کانون پرورش فکری پس از کسب آموزش و مهارت در کارگاه ها و دوره های آموزشی علمی و خلاقیت محور در رویدادهای استانی و منطقه ای شرکت نموده و حائز رتبه های برتر و کسب سهمیه مسابقات کشوری شدند.

راهیابی ۳۰ عضو کانون هرمزگان در جشنواره پژوهشی دانش آموزی لکوکاپ ایران
مسابقات استانی در آبان ماه ۱۴۰۲ و منطقه ای در آذر ماه ۱۴۰۲ با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، آموزشگاه آزاد بهمن و شرکت دانش بنیان لکو ایران در رشته های محاسبات ذهنی چرتکه، رباتیک دانش آموزی، مهندسی خلاقیت و آزمایشگاه الکترونیک با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رده سنی ۵ تا ۱۴ سال برگزار شد.

راهیابی ۳۰ عضو کانون هرمزگان در جشنواره پژوهشی دانش آموزی لکوکاپ ایران
در این رویداد از استان هرمزگان  ۱۰ عضو در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در سه لیگ محاسبات ذهنی چرتکه(لکومس)، ۱۵ عضو رده سنی ۷ تا ۱۴ سال در رشته رباتیک دانش آموزی در چهار لیگ فوتبال مقدماتی و پیشرفته و پارک نوری ، ۳عضو ۵تا۶ سال درمهندسی خلاقیت و ۲ عضو در آزمایشگاه الکترونیک از مراکز کانون پرورش فکری شهر بندرعباس در مسابقات کشوری دانشگاه شهید بهشتی تهران به رقابت خواهند پرداخت.
گفتنی است، بزرگترین مسابقات کشوری دانش آموزی خاورمیانه در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد و اعضای برگزیده در این رقابت مجوز مسابقات جهانی مسقط را کسب خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =