مهم‌ترین کارکرد نمایش گسترش  مهارت ارتباطی نوجوان

قاسم اسماعیلی نوجوان را خوب می شناسد . سال هاست که داوری جشنواره های تئاتر دانش آموزی را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم اسماعیلی نمایش نامه‌نویس، کارگردان و  دبیر چندین دوره جشنواره‌ی تئاتر فجر است.

او درباره‌ی نمایش نوجوان می‌گوید: تئاتر کودک و نوجوان گونه‌ای مهم از انواع نمایش است این گونه ی نمایشی کارکردهای بسیاری در جامعه امروز دارد . نوجوانان آینده سازان کشور هستند که باید برای رشد و تربیت آنها از اقلام فرهنگی بهره جست یکی از این اقلام ،تئاتر می‌باشد  که می‌تواند کارکرد آموزشی و تربیتی برای این نسل  داشته باشد . علاوه بر آنچه گفته شد جنبه سرگرمی و تفریحی در نمایش کودکان از ویژگی‌های مهمی ست که بر جذابیت نوع از نمایش می‌افزاید .از سویی می‌تواند برای کودکانی که در تولید آن نقش دارند باعث افزایش مهارت‌های کلامی  و ارتباطی گردد.

اسماعیلی  کانون را دراعتلای نمایش نوجوان یک سازمان پیش رو می داند و  می گوید : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان اصلی هنر و ادبیات کودک و نوجوان در زمینه هنرهای نمایشی نیز می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید  به طور کلی فعالیت‌های کانون را می‌توان در یک تقسیم بندی به دو دسته کلی تفکیک نمود فعالیت‌های آموزشی  و تربیتی که با کشف استعدادهای هنری و آموزش و تربیت آنها، سرمایه‌گذاری مطمئنی  انجام می‌پذیرد و دوم فراهم سازی زمینه تولید نمایش ویژه کودک و نوجوان و کمک به اجرای نمایش و گسترش مخاطب‌.

داور مرحله ی استانی نوزدهمین جشنواره ی ملی  هنر های نمایشی کودکان ونوجوانان درخصوص  سطح اجرای گروه های نمایشی در جشنواره ی امسال، براین باور است که: مرحله‌ی استانی  جشنواره پر است از شور و شوق و استعداد. سطح کیفی آثار قابل قبول است.  به نظر می‌رسد استفاده‌ از هنرمندان حرفه‌ای در هدایت گروه‌های شرکت کننده‌ می‌تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن کیفیت آثار داشته باشد . تنوع موضوعات، پراکندگی شرکت کنندگان در سطح استان بسیار مطلوب  و حضور نوجوانان پسر یک نقطه ی قوت  است . کمبود متون نمایشی با موضوع کودک و نوجوان یکی دیگر از نکاتی است ‌که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =